tisdag 31 augusti 2010

Okej, okej...

... jag ska uppdatera läget från igår. Ingen behandlingsstart förrän efter semestern. Vi hinner inte med ett första försök innan, så vi kom fram till det i samförstånd. Vi har två försök som är landstingsfinansierade, sen är det typ kört, om vi inte vill punga ut med 25 000 spänn per försök, vilket väl inte riktigt är aktuellt, men där är vi inte än. Allt ser fortfarande bra ut, jag ser ut som jag ska vid den här tiden i cykeln och vi ska göra IVF, inte ICSI, där "riddarna" får lite hjälp att ta sig in. Jag är lite rädd för när jag ska nedregleras, för då kan symptomen bli liknande de från Pergon, så det känns sådär, och sen när det är sprutdags, så är jag lite nervös, eftersom jag ska blanda dosen själv... Men jag skriker väl på gyn om det inte funkar... Kan alla andra, så borde väl jag kunna...

Vår läkare verkar jättebra, lyssnade, tog in, gav bra svar på mina 1000 frågor och dumförklarade ingen av frågorna, tvärtom tyckte hon det var bra att jag sa vad jag verkligen tyckte och funderade på. Dessutom kunde hon skämta, och sånt gillas :-)

Idag har jag uppdaterat kollegorna, och de är så himla goa :-) Jag har så mycket stöd så det är inte klokt. Chefen hade frågat mamma om jag var sjuk och om det var allvarligt efter mitt lite kryptiska mail, men hon hade bara svarat att det inte var allvarligt, men lite knepigt. Då hade han frågat om det var bebis på gång. Inte lätt för mamma att svara heller, men hon hade svarat att i sinom tid så... Då hade han bara nickat. Jag ska berätta för honom, men inte förrän det är dags att börja behandling...

Imorron är det fullt upp, och det är det egentligen nu med... Måste sno undan lite jobb som inte hanns med idag på dagen...

Ha en bra onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar