lördag 28 augusti 2010

Fii fan...!!!

Det här är förkylningen från hell! Jag snorar näsan av mig, halsen har gått av för längesen, hostan letade sig neråt direkt. Nu sitter jag här, aptrött efter att ha sovit ganska dåligt inatt... Kom inte i säng så tidigt, var ingen större mening med det ändå och har vaknat ett par gånger under natten. För en halvtimme sen började det killa i halsen igen och eftersom jag tycker synd om min sambo som ska ligga och lyssna på mina hostattacker och nysningar, så kändes det bättre att gå upp... Så nu sitter jag här, dricker te med honung och messar med grannen vars MeAndI-party jag skulle gått på idag. Insåg ganska så direkt idag att det bara var att lägga ner den tanken... Så jag har gjort beställning via mess nu. Hittade en fin tunika (alldeles för mycket pengar för en tunika, men den är fin...), och jag har nog varit bjuden fyra gånger innan, men antingen inte kunnat eller glömt bort det, så den får väl stå för alla de gångerna istället :-)

Igår när jag åkte hem var jag helt tvärslut...
- Jag orkar inte mer nu, sa jag till K när vi skulle gå, jag hade föresatt mig att klara tors och fre och det har jag gjort nu. Nu vill jag ha min soffa!
- Åk hem till din soffa, sa hon, du har ingen färg kvar i ansiktet.
- Nä, jag känner det, sa jag.
Jag kände mig helt blodfattig... Tror det rinner snor i mina ådror dessa dagar...
Sen åkte jag i varenda vattenpöl jag kunde hitta med cykeln, så om någon såg mig, så har ordet "galen" fått en ny innebörd. Det messade jag till K när jag kom hem, och hon ringde två minuter senare och skrattade järnet...
- Det är därför såna som du och jag aldrig kan tas på allvar, sa hon sen. Haha :-D
Och efter sms-konversationen härom kvällen, så är jag benägen att hålla med... haha :-)

Nu ska jag dricka upp mitt te, koka lite ägg till frukost, för trots mitt något prekära smakproblem, inte mycket smak följer med den här snorförkylningen, så är jag hungrig och det är ganska längesen som jag var det... Det märks på vågen, ett, ETT hekto kvar till mål tre, och det har jag gjort på ingenting... Jo, slutat äta, eller åtminstone inte ätit så mycket som jag borde, för det där med mat har inte varit någon höjdare under tiden det varit lite rörigt på jobbet. Så nu får jag nog börja äta igen och röra på mig istället :-) Det har det inte heller varit mycket bevänt med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar