onsdag 4 augusti 2010

Woohoo!

"Rör-Håkan" ringde precis. Nu har han fått grejerna till varmvattnet, så imorron bitti kommer han och installerar :-) Precis rätt tajming, eftersom vi ska ha vänner här imorron och "släkta" här hela helgen. Yes, äntligen går något vår väg igen :-)

Nu känns det betydligt bättre än igår, då det mesta bara var öken. Det beror inte bara på varmvattnet, utan kanske lite på att den här dagen oxå är över... Jag är inte så himla mycket för kalas och människor, och när nån fyller jämnt, så vill jag helst bara försvinna i ett hörn... Jag är ju social och gillar att prata, men ibland blir allt så påtvunget... Men idag kändes det bra, kanske för att vi var väldigt få, övriga skulle komma ikväll och nu är vi ju hemma, så... Men när det kändes bra idag, så känns oxå helgen betydligt bättre. Lite mera koll på när de förväntas dyka ner här på fredag och lite annan koll på mat och Mi och jag har planerat lite. Så nu känns det bra :-)

Nu dricka kaffe. Sen göra ananaspaj och skala potatis. Håkan kommer redan runt 7 imorron bitti, så jag tror jag hinner om jag skulle göra det då, men skönt att få undan... Så först köksstök, sen tror jag att jag ska färga håret. Dels få bort alla gråa strån, som ser hemska ut, men oxå få bort allt mitt solblek... Som K sa när vi träffades för att segla med dem: "men herregud, du är ju blond! Kan du vara det i ditt hår...??" Ehh, jag tydligen. Det trodde inte jag heller, men det är ju mest slingorna som blekts... Hur eller som så behövs det en uppfräschning...

Nej, här kan jag inte sitta längre... Dags att börja i köket!

1 kommentar:

  1. Påtvingade såna där tillställningar kan vara hemska. Det finns en sån grej med min släkt ikväll, som jag inte kommer infinna mig på. Vissa tillställningar är torrare än andra och den här är värre än Sahara så jag fick visst mycket att göra med toarenoveringen....

    SvaraRadera