söndag 22 augusti 2010

Sommarminnen!

Ja, semestern har varit slut en vecka, och vädre börjar så sakteliga dra sig mot det höstliga. Det är fuktigt om morgnarna när jag hoppar upp på cykeln och trampar iväg till jobbet. Solen lyser inte längre med det där skarpa ljusa skenet som man får kisa emot, utan det är ett mildare ljus som inte värmer riktigt lika mycket längre. Kvällarna är oxå fuktiga och augustimånen hänger som en blek skiva på himlen. Tänk det är bara en vecka kvar på augusti, sen är det september och faktiskt officiellt höst... om sex veckor, nej, om åtta... åker vi till kanarieöarna, och sen är bara några veckor kvar till advent... Nej, sommarminnen var det... Trots att vi mest varit hemma, så finns det ju ändå en del att minnas... Både trevliga saker och mindre trevliga saker...

1. Första dagen på semestern så pajade varmvattenberedaren, det var ju så man kunde hålla sig för skratt... Tredje veckan kunde den lagas. tur det var varmt, kan man väl säga...

2. Målningen, som inte är klar, men som blir himla fin. Vi får komplimanger för färgen både nu och då :-)

3. Seglingen med K och A. Roligt att träffa K igen, nu så här i efterhand har jag ju insett att jag saknat henne betydligt mer än vad jag trodde jag skulle göra... Roligt att träffa A och få ett ansikte på rösten i telefonen ;-) Och en helt underbar dag, både vädermässigt, avkopplingsmässigt och sällskapsmässigt :-)

4. Min underbara eftermiddag i skogen. Vad då skogen, tänker alla nu, dit kan man väl gå både nu och då? Jodå, men deneftermiddagen var som balsam för själen. Bara jag, vindsus, vattenporl och skogens alla djur, fanns ett gäng efter vad det lät som i alla fall... Ja, blåbär och svamp oxå. Kanske var det där jag hittade mitt sommarlugn...

5. Vår regniga dag i Linköping, som vi båda så förtvivlat väl behövde. Bara komma hemifrån, vi två och inga andra. Bra shopping och god mat, en dag för oss själva.

6. Mina stunder i trädgården. De har inte varit så många i sommar, eftersom vi lagt krutet på målningen när det varit fint väder, men de som blivit. Guld värda för mig.

7. Dagen i Tofvehult och på Skälö med K och A. Roligt att få visa lite av vår ände av landet. Hälsa på hos Bosse på Mopedmuseet, få en personlig visning som vanligt, och bara ha en jättebra dag, skönt och kul :-) Samma dag fick vi tillbaka vårt varmvatten :-)

8. Lunch, minigolf och solsken på Östra Skälö, dagen innan kräfthelgen, oxå trevligt.

9. Kräfthelgen, som trots regn och viss skepticism från min sida blev rolig.

10. Vårt hus, vår altan, närheten till sjön, båten, våra trevliga grannar, osv... :-)

Vi har inte gjort så mycket, inte varit runt så mycket. Avbokat och ändrat lite, men ändå så blev sommaren inte så himla tokig... Nu ser jag fram emot nästa sommar, trots det som ev ska komma efteråt, men jag när ett litet hopp om att jag i alla fall inte ska behöva vara med i startskedet av det, och sen vete fasen om jag vill vara kvar... Inte för jobbets skull, men det jag tänker på är ju en ev graviditet, och jag vill nog inte jobba på samma ställe som där jag har mitt barn... Been there, done that, got the t-shirt, vad gäller andra, om man säger så... Jag vill nog inte utsätta vare sig mig, mitt barn eller andra för det... Men det tar vi då, jag är långtifrån där än...

Nu dusch och soffslappande, tror jag.

2 kommentarer:

  1. Jag åker ju minst 11 mil om dagen i min bil, så den måste vara bekväm och säker. Och när den går så mågna mil blir den gammal snabbt, så jag måste få något som är fräscht och därmed blir det dyrare. Sen är jag ju kräsen när det gäller bil, VW eller Audi är jag rätt insnöad på. Seat duger också. Sen måste ju sätet vara perfekt på grund av min taskiga rygg så många bilar går bort bara på grund av att sätet är skit.

    SvaraRadera
  2. Ja, den här så kallade förkylningen är konstig. Jag tror dock ajg är frisk nu, men jag vet inte riktigt. Nyser fortfarande en hel del... Jättekonstigt.

    SvaraRadera