måndag 16 augusti 2010

Första dagen... check!

Jodå, det funkade rätt bra att komma tillbaka. Har varit en mycket lugn dag, med sex barn över dagen, varav fyra som åt. Det känns som att det kommer funka ganska bra och jag tror även att jag övertygat "någon" om att det kvittar hur mycket vi ändrar på schemat, det kommer inte räcka ändå... En halvtid till, minst... Vi får se hur chefen väljer att lösa det...

Idag blev det stan efter jobbet. Jag slutar inte tidigt förrän på fredag, så lika bra att få det gjort. Var in på Din Sko och skulle kolla om de hade några tygskor kvar. Jag lever ju i det så här års, och de jag har börjar faktiskt ta slut... =/ Det blev ett par vita, men jag var sugen på ett par dimrosa i samma modell. Insåg att jag inte hade så mycket att använda till dem, så det blev vita. 200 pix fattigare kom jag därifrån... Gick en sväng på H&M, vilket jag inte skulle gjort... De hade ganska mycket fint och jag hade en hel hög med grejer med till provrummet... bl a två par jeans... Insåg att jag tagit fel storlek när jag skulle prova det mörkare paret... Hallå eller, 27??? Nä, då satt 29:na mycket bättre. Helt oki att kunna ha strl 29 oxå, skulle nog till och med kunna få på mig ett par 28:or och fortfarande kunna andas ;-) Men hur eller som, så blev det inga jeans. Det blev en rutig skjorta, som var så himla skön, så jag blev 200 spänn fattigare där med... Men där fick det vara slut med shoppingen...! Dessutom var parkeringstiden slut...

Handla mat och hem och äta och dö ihop i soffan... Ganska skönt att ha fått handlat redan idag :-)

Nu torka hår strax och sen sooova. Imorron har vi stängningsdag. Jag räknar med att vara där en stund innan, har lite att fixa med och det verkar inte som att vi får så mycket egentid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar