onsdag 11 augusti 2010

En blogg, ja...

Alltså, det händer ju inte så mycket att det stör just nu. Vi målar... och målar... och målar lite till, skrapar lite dessemellan... typ. I måndags var vi stan och handlade. Jag köpte nya crocs till jobbet och kollade på ny mobil, SonyEricsson xperia x10 mini pro. Jag ville kolla på menyerna i den innan jag bestämde mig, och idag var brorsan och köpte en sån, så jag fick kika på hans... Alltså, man kan säga att jag hittat min nästa mobil :-) När Lottis gillar en mobil from the beginning då är det bara att slå till. Så om, jag säger OM, det är dåligt väder imorron, vilket det inte ska bli, så ska vi åka till V-by och köpa :-)

I förrgår kom mina och K:s böcker hem. Sju stycken små Arne Dahl ligger i bokhyllan och väntar, och idag kom resten, två läsdagböcker till K och hennes vän (jag har redan en) och Elsas Mode till mig. Har läst så mycket om den nu att jag tyckte det var läge att läsa den, och när cdon hade den för 49:- så slog jag till :-)

Jag har hittat min höst/vinterjacka för i år, hoppas jag. En svart med avtagbart foder från Mandel , märket är Only, tror jag. Tror den kommer imorron, så det återstår att se om den är bra. Sen hittade jag mc-boots från H&M, men de kommer inte förrän v 40. Man kan väl säga att jag tröstshoppade lite, för det är så tråkigt att måla... *blää* Shopping ja, jag kunde ha shoppat lite till i måndags, hittade en så satans snygg väska på Åhléns, men där höll jag mig faktiskt... Annars hade nog N fått storspel på mig...

Kräftfiske med ja... Fullt ös hela helgen, trevligt, fast jag inte var dundertaggad innan, men det blev bra. Oftast blir det ju det. 5-6 kg lyckades vi väl få ihop, fast det såg magert ut till en början. Vi är nöjda, det räcker så bra.

Nu är jag dundertrött, färgflagig överallt, vitfärgad om fingrarna för att penseln var väldigt kladdig (nä, inte jag som kladdat), blåslagen på en armbåge som jag lyckades skicka i ställningen förut när jag skulle kliva ner, så nu tar jag kväller...

Ställningen ja, den är väl ett kapitel för sig... Lottis gillar inte höjder nåt vidare, så hon har darr i knävecken mest hela tiden hon är däruppe, men nu börjar det gå ganska bra faktiskt :-) Ena pilljobbet är dessutom klart och nu är N klar med kupan, så nu kan vi hjälpas åt med gaveln. Det kommer gå på ett kick, bara vädret är bra... :-)

Nu dusch!

Ha de...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar