fredag 20 augusti 2010

Nästan löst!

Idag känns det mesta bra, och dessutom har jag fått lite gjort :-) Och så har jag uppdaterat mina kollegor om mitt privata läge. Det är viktigt för mig att de vet varför jag kanske kommer bete mig knasigt när jag ska proppa mig själv full med hormoner igen... "Ska inte K vara med", frågade B när jag bad att hon, S och M skulle samlas i hennes klassrum, "eller förresten, hon vet redan va?" Haha, någon har fattat att vi pratar rätt mycket... :-) Jo, man kan väl säga att hon redan vet, mer än jag berättade idag. Nu har jag ett litet peppteam som håller alla tummar de kan :-) Det känns bra :-)

Jag sa till K när vi gick ner efteråt att det känns viktigt att alla vet varför jag ena sekunden är som vanligt och nästa så smäller det eller så blir jag jätteledsen... "Det håller jag med om", sa hon, "klokt tänkt av dig, för det är inte så roligt att förklara där och då varför det blev som det blev". "Nä, precis", sa jag, "och då är det inte svårt att be om en kram när man behöver en heller..." "Du",sa hon, "kan man få kramar utan att gå på hormoner? Jag tror jag kommer behöva det..." Hon får kramar när hon vill :-)

Idag har jag gjort en idiotklantig grej... En såndär man bara gör för att man inte ser sig för och har lite för bråttom... Jag skulle hämta matvagnen, en sån där värmelåda som står på en liten ställning på hjul, vi kallar vår för "Fido", för den ser ut som en liten hund man drar efter sig i en krok. Hur eller som så var jag och hämtade "Fido", och sa nåt till mamma samtidigt, och så upptäckte jag ett av barnen på väg ut genom grinden samtidigt som jag skulle rädda mjölklådan från att åka i golvet... Vad händer? Lottis ser sig inte för utan missbedömer avståndet grovt och kör rakt på vänster ben...! Det gjorde så ont, så jag trodde jag skulle svimma... Jag fick sätta mig på golvet och jag bara kved en lång stund... Jag kunde inte säga något och jag kunde inte röra mig, det gjorde så satans ont... Långt om länge kunde jag linka in och sätta mig på en stol. Tillslut kunde jag lägga upp maten oxå, men jag linkade omkring ett bra tag efteråt... Skiten gick ju inte hål på ordentligt, så jag är duktigt svullen om benet och har ont... rejält ont. Vet inte riktigt hur jag ska lyckas stå en hel dag på Motordan imorron... Får se hur det känns ikväll, annars får jag ringa till B-M...

Nu ska jag ringa N och se hur långt han har kvar och sen åka till A-rum och hämta pizza... Fix inför imorron och göra slingor på Ch gör att det är aningens rörigt här idag, så det blir enkel middagslösning. Senare ska jag dö ihop i soffan, njuta lite av att klumpen i magen är så gott som borta och se på "DooBidoo". Roligare än så blir inte den här fredagskväll, och definitivt inte med ett svullet ben... =/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar