söndag 15 augusti 2010

Delad...

Jag känner mig mycket kluven inför morgondagens jobbstart... I fredags kändes det ganska bra, igår både bra och dåligt, idag... ja, inte ångest direkt, så illa är det inte, men det känns inte så bekvämt... Mest beror det nog på att det inte känns som att vi haft semester i år, iom att vi målat mest hela tiden... Men det var ju det vi sa, målningen först, eftersom det verkligen var akut... Semester får vi ha i höst när vi åker utomlands...

Nåja, det kommer nog lösa sig, bara vi kommer igång, det brukar göra det...

Gaveln är klar, eller i alla fall övre delen, nedre delen ska få en strykning till, men vi vill låta det övre torka ordentligt först, för vi måste borsta rent den nedre från flagor innan vi kan måla där igen... Dessutom gör det ju inget om ställningen kommer undan oxå. Och just det, en liten bit är ju kvar på den övre delen, men den kanske vi kan ta under kvällen. Då har nog det andra torkat så pass att vi kan ställa en stege där... Men det är skönt att takfot, vindskivor och det allra översta röda är gjort, och snart bägge fönstren oxå... Jag borde hjälpa till lite till ikväll, men jag är så seg... Lite huvudvärk oxå... Kanske lite undermedveten stress över imorron...

Nåja, nu ska jag hitta på något annat, kanske bara slappa en stund på altanen förresten... Jag är sugen på vin, men nu är det åter till vardagen, då kan man inte dricka vin på söndagarna längre...

Ha en bra kväll!

PS. Woohoo, jag kan ha mitt smal-linne!!! Det har legat i garderoben i fem år säkert, nu äntligen :-D DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar