onsdag 25 augusti 2010

Inatt vaknade jag...

... av någonting... Jag trodde först det var regnet, men när jag svalde så insåg jag att jag hade så grymt ont i halsen att jag nog inte haft lika ont nån gång sen mina halsmandlar försvann för X antal år sen nu... Satan i gatan, rent ut sagt... Och inte har det blivit bättre, varken under natten som var kvar, eller under dagen, snarare värre... Jag kraxade fram något ohörbart när jag kom i morse och K tittade lite underligt på mig... "Ont i halsen", kraxade jag fram... Sen harklade jag upp mig lite, så sen har jag åtminstone kunnat prata, men blä, vad äckligt mat är... Pillade i mig fil, kuddar och en macka till frukost, mackan fastnade på vägen, men ner kom den... Sen insåg jag att det var pannkakor till lunch, så jag klämde ner en knäckemacka oxå, det gick bättre än vanligt bröd, så knäckemacka is the shit i några dagar nu.

Det pissregnar ute, och har gjort mest hela dagen. Vi har haft det väldigt lugnt hos oss, så vi har haft en mysig innedag :-) Bara fem barn kvar nu när jag gick och jag hade sån tur att jag hann mellan två regnskurar. Hoppas det inte regnar om en vecka, K och jag tänkte plocka "trattisar". Hon har ett bra ställe :-)

Idag har vi förankrat våra planer med gamla kontoret, och jag säger att jag kör eget beslut på allt ;-) men alla köper det hittills, så helt knasig kan jag ju inte vara :-) Vi ska sätta igång på tisdag. Det här känns bra.

Nu ska jag köra igång en tvätt och sen göra te, och se om jag kan få nån bättring på den här stackars halsen... Det är flera som är förkylda och har ont i halsen, och tydligen har det börjat med halsen och sen har det blivit rejälv förkylning, feber och ont i kroppen... Det hoppas jag att jag slipper faktiskt...

Men nu te!

1 kommentar:

  1. Jobbigt med ont i halsen, jag har inte heller haft ont i halsen någon gång förutom när mina halsmandlar opererades bort. Eller efter operationen snarare, i såren. Det gjorde helvetiskt ont och det fick mig att förstå hur jobbigt det är att ha ont i halsen... Krya på dig!

    SvaraRadera