torsdag 2 september 2010

Dålig bloggning...

... det har varit mycket och är en del även nästa vecka, sen bör det lugna ner sig... Den här veckan har varit helt uppbokad fram till nu, och nu sitter jag här med bara en massa tankar och funderingar som sällskap... Och jag orkar inte ikväll... =/

Det är först nu, när jag är ensam och har tid som tankarna från i måndags börjar snurra... Lite kanske de började redan inatt, för jag hade väldigt svårt att somna. Oki, jag sov inte hemma, sov hos K, ett ställe jag aldrig besökt, än mindre sovit på tidigare. Hade dessutom glömt min kudde... Jag fick inte fatt i tankarna inatt, för jag var så dundrande trött, vi kom i säng välan sent och det blev lite kortslutning där ett tag... Hela dagen har det gnagt och gnagt i mig, utan att jag fått fatt i tanken till gnagandet och det har jag fortfarande inte... Det gnager, jag äter dåligt och rasar i vikt... Det här är inte bra... =/

Men igår var supermysig i alla fall. För en gångs skull ansträngde vi oss, både K och jag för att gå hem i tid. Det händer inte ofta, rättare sagt aldrig... men igår. "Jag vill ju hem ju", sa K, "nu när du ska följa med". Jag tror vi lät som två tjattrande ekorrar när vi åkte till O-hamn, inte tyst många sekunder i bilen. Sen handla middag och frukost, och sen hämta Piri, deras hund. "Håll dig lite avvaktande till henne, för hon är rätt misstänksam, låt henne komma själv", sa K när vi klev ur vid hundpensionatet, men hennes råd kom på skam, för vi blev kompisar direkt :-) K var jätteförvånad, men sa sen: "det är nog för att hon känner jag att tycker om dig". Vi lekte halva kvällen, men tillslut var hon så speedad att hon inte lät mig vara ifred, så då fick det vara nog. Vi åt gott och delade på en flaska vin, trots att det bara var onsdag, men vi struntade i det ;-) pratade en massa, gick en promenad, jagade Piri som smet, pratade lite till, lite jobb men mest annat. Jag beställde lite grejer från nätet för längre sen, bl a två halsband med berlocker till. Det hör till att man har med sig något när man kommer till någon i min värld, så jag förärade henne ett av halsbanden. Hon blev jätteglad och jag fick världens goaste kram :-) Jag tycker om henne så himla mycket:-)

I morse väckte hon mig 6:10... Det var helt hemskt, för vi kom som sagt inte i säng så himla tidigt. A kom ju hem mitt i vårt prat och vårt tv-tittande, och sen när han försvann upp så pratade vi lite till, men tillslut kom vi i säng, men då var nog klockan närmre halv tolv... *gäsp* "Jag går upp halv sex", sa hon, "hur mycket tid behöver du på morgonen?" Jag var ju duschad och klar, och då går det ganska fort, så jag bad att hon skulle väcka mig lite efter sex. Jag har ny mobil och har inte kollat in det här med alarmet än... Men jag var mer död än levande då, och A skrattade lite åt mig, men vi kom iväg i tid i alla fall. Fast jag glömde mina tofflor och inte fick jag med mig filmerna jag fått låna... K tar med sig dem imorron.

När vi åkte förbi fotbollsplan insåg jag att min jobbväska lämpade jag av hemma igår och tog övernattningsväskan bara. "Jag hoppar av på skolan, så tar du bilen och åker och byter väska", tyckte K. Visst fine, men det blev en rolig resa. K är ganska mycket längre än mig, jag lyckades inte flytta fram stolen mer än en bit och dessutom hittade jag inte var handbromsen satt... haha. Tillslut lyckades jag, men då fick jag inte i backen istället, så jag fick åka ner på vändplan när jag skulle tillbaka :-) Jag lämnade tillbaka nycklarna vid fikat och alla som var där kollade lätt konstigt på oss, tror inte någon visste att jag var hos henne igår, än mindre att jag sov över... Nåja, det har ingen med att göra... Vi har kul ihop, ålderskillnad eller inte.

Nu ska jag fortsätta se på "The Stepford Wives", tänkte se en "feelgood-film", men jag vet inte om det är så himla mycket "feelgood" över den... Tror jag byter till "Mamma Mia" el nåt liknande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar