måndag 13 september 2010

Lugn dag!

Skön inledning på veckan. Vi har myst på i regnet mest hela dagen. Sju små underbara barn över dagen och de har alla skött sig exemplariskt. Dock händer det ju saker hela tiden, så det gäller ju att hänga med... Lärarna hade AE idag, och jag tog barnen så kunde K vara med. Det gick lugnt till väga, och jag sa till K att ge dem mycket cred imorron, för det funkade super hela eftermiddagen. Då är det kul att jobba :-)

Dessutom hann jag med att baka mellisbullar idag. Inte ofta vi hinner det numera, så det var kul. Mysigt för dem som var kvar oxå :-)

Morgondagen lär inte bli fullt så lugn. Bägge våra två minsta själar ska tära på mitt tålamod, lilla H som är mitt självutnämnda plåster just nu och F blir avis... Jag ska ha storgruppen på morgonen och sen beställa varor. Jag kommer egentligen inte träffa småisarna förrän efter de sovit, det är ganska skönt.

Nu ska jag maila vår chef och tala om ett och annat för honom, sen laga mat och sen kör. Funderar på att prata lite med Jenny ikväll angående hösten. Jag var ju inte världens mest frekventa körmedlem förra året och jag lär nog inte bli det i år heller... Jag orkar helt enkelt inte... Och mina helger kommer bli lite heliga, så... jag ska fundera på saken. Vill helst inte att "någon" är kvar isf, av olika anledningar...

Nej, mail var det... Sen mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar