fredag 17 september 2010

Cociliana is the shit!

Idag efter 13 finns det ett recept till mig på lite "kuckelimuck"-medicin i A-rum. Det ska bli attans så najs att få somna i vettig tid igen och inte vakna 100 ggr samma natt... Behöver inte ens träffa en läkare, tack för det. Kerstin frågade om jag kände mig sjuk, men det gör jag ju inte, det är ju bara hostan som inte ger med sig, så då tyckte hon inte att jag behövde komma ner.

Sen ringde jag jobbet, för inatt har jag inte sovit för mycket, och undrade om jag kunde komma till maten istället för 9:30, och det gick bra. Så nu har jag trynat i soffan i ca 1½ timme, och nu är jag strax klar för jobb. Tänkte försöka vara där om en kvart el så, så har jag bara tagit en timme. Inte så pigg nu heller, och kanske hade det varit skönt att vara hemma hela dagen, men jag vet precis hur det blir om en sådär två timmar när jag har sovit färdigt och inte är trött längre... Då blir jag galen för att jag inte har något att göra... Nä, då är det bättre att beska de här timmarna och sen åka till stan och handla, eftersom jag faktiskt kan gå hem i vettig tid, trots att det är min stängning idag.

Igår var kanon. Riktigt bra grejer fick med oss att göra med barnen. Bra lekar och lekar som är lätta att ändra och förenkla. Praktisera fick vi oxå göra, och eftersom Lottis har en sån idiotisk vinnarskalle, så går det ju som det går ibland. Fast igår höll jag mig faktiskt i skinnet rätt bra. "Det fanns de som var betydligt värre än dig", sa K, "du skötte dig bra". Det betyder att jag faktiskt numera har lite självinsikt i så fall... En bra dag i alla fall, och bra prat :-)

Någon slog till mig på vänster underarm igår, inget hårt slag och jag har ingen aning om när, mer än att det var under första rugby-övningen, men det måste tagit väldigt olyckligt, för jag har ont. Igår em var värre, då gjorde det ont både i handled och fingrar, men det är borta idag. Tror att något klämde till lite nerver. Hoppas på att det försvinner å det snaraste, det var lite obehagligt...

Nu ska jag göra mig klar för jobb, efteråt blir det nog som sagt handla, då har jag helgen fri sen, och det känns som att det behövs...

1 kommentar:

  1. Cocillana är räddningen när man håller på att hosta sönder sina lungor, dock blir jag så otroligt påverkad av den, somnar som klubbad bara en liten stund efter att jag tagit den...

    SvaraRadera