söndag 12 september 2010

I fredags...

... när jag kom hem kände jag mest bara stor lättnad över att veckan var över, sen lite dåligt samvete över att K blivit tvungen att vara kvar på fredagen, trots att hon tog mina morgontimmar, sen mera lättnad över att det äntligen var fredag och sen åkte jag och hämtade pizza... Jag tror inte jag sa fem ord till N på hela kvällen, jag orkade helt enkelt inte... Jag hade mensvärken från hell och väntade bara på Niagarafallet, och det kombinerat med trötthet är ingen höjdare...

Igår hade vi bestämt att vi skulle åka till Kalmar och köpa garderob på IKEA till N, men när vi väl vaknade hade han ångrat sig, var lite turer kring det där i veckan, så jag var inte så förvånad, men ändå lite besviken, det hade varit skönt att komma iväg... Nu blev det "bara" till G-bo och sen vidare in till stan och handla... Ganska skön dag och framförallt inte bara en dag att gå hemma och dra på... Jag hade en vision att jag skulle städa, men det blev inget av med... När vi kom hem såg vi Ch:s bil i byn, så jag messade snabbt och undrade om hon kom ner på en fika. Det ville hon, så jag smällde ihop en kladdkaka lite kvickt och sen blev det en rätt najs kväll. Hon åkte strax före 21, skulle döma fotboll idag. Kul att ses, det var ett tag sen...

Idag har inte blivit mycket gjort... Har fortfarande värken från hell, men det är bättre idag och trots att det är dag 2, så har flödet lugnat ner sig. Jag hänger här, läser, suttit ute i solen ett tag, tvättat, så nu är tvättkorgen bara halvfull i alla fall och nu lagar jag mat. Brorsan ringde och frågade om jag kunde elda hos mor och far innan de kom hem, så det ska jag fixa med alldeles strax, eller om vi äter först. Det är nog klart om en kvart ungefär... Borde kanske fixa lite grönsaker då...

Det här inlägget blev inte vad jag tänkt mig, ser jag nu... Jag tänkte skriva om trötthet, helger som går alldeles för fort och oro, men det får väl bli en annan gång...

Nu matlagning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar