onsdag 29 september 2010

Det händer ingenting...

... mer än att vi idag fått fingrarna ur och äääntligen beställt kyl, frys och diskmaskin. Diskmaskinen som vi har nu är jag livrädd ska börja läcka varje gång vi använder den, och dessutom låter den som en tröska... Och frysen dippar upp och ner i temp flera gånger om dagen... Sist upptäckte jag att det runnit på lådorna... =/ N tror nog inte riktigt på mig och säger att det är för mycket i den, att det är hela felet, och att de självavfrostande frysarna gör så... Bara det att vår är i självavfrostande, den är överfull med is... Det gör inte saker bättre, det vet jag, men det är liksom inte läge att frosta av den nu... Det är sånt man ska göra mitt i vintern...

Det blev en ny jacka idag... Min softshell som jag köpte i Ullared för ett år sen är bedrövligt mycket för stor i år... Kul, men dyrt... Den här gången satsade jag på kvalitet, så det blev en Didriksson med avtagbart foder, och fodret går även att använda som jacka. N tyckte att den var dyr, men insåg sen att jag faktiskt fått tre jackor i en, och då svängde han... :-) Jag har tagit bort fodret och tänker använda skalet med en fleece under innan det blir kallt. Tror jag kommer kunna använda den mest hela vintern, men går inte det, så har jag min North Bend som jag köpte förra året... Jag ska aske baske mig inte frysa i vinter... Det kan jag säga är den största nackdelen med att gå ner i vikt, jag fryser jämt numera... *burr* Nu är mina höstinköp klara,, hoppas jag, för det blir fattigt, det här... Kul att gå ner i vikt som sagt, men inte lika kul när man inser att man måste köpa en massa nya grejer för att allt är för stort... Eller jo, jag gillar att shoppa, men plånboken är inte lika glad...

Ingen fråga idag, inte läge helt enkelt, och egentligen så vill jag inte fråga... Innehållet är sådant jag inte alls gör annars, och jag drar mig fortfarande för det... Får se om det blir bättre läge imorron... Men jag tvekar fortfarande... Funderar på om jag kan styra in på ämnet på något vis, men har inte kommit på något bra än i alla fall...

Nåja, nu ska jag lägga på sista vedpinnarna i kaminen, torka hår och hoppa i säng... Egentligen är jag hungrig, men det orkar jag inte fixa med, så hoppas jag kan sova ändå...

1 kommentar:

  1. Det görs 2-1-väg på E22 någonstans mellan Gamleby och H... någonting på H, kommer inte ihåg vad. Där skall vi i alla fall gå loss på en bergskärning är det tänkt. Spännande =)

    SvaraRadera