tisdag 7 september 2010

Hur mår jag egentligen??

Den frågan har jag fått höra några gånger nu, både från de i min närhet som jag träffar varje dag och från några nätledes... Ja, det är en bra fråga... Hur mår jag egentligen?? Jag vet inte, kan jag väl ärligt säga... Det känns som att jag springer runt och försöker hitta mina tankar mest hela tiden... Eller rättare sagt förstå min tankar, få fatt i änden på dem... Jag funderar inte så mycket över samtalet för en vecka sen. Jag funderar mer på mitt jobb... Jag blir mer och mer klar över att jag nog är färdig med den här världen snart... Bara det att jag inte vet vad jag vill göra istället... Eller jo, jag har lite tankar, men några av dem är mest drömmar, någon skulle kunna bli verklig om jag vill, men den kommer lite dumt i tiden... Småbarn och den tanken passar inte ihop... En sak skulle jag verkligen vilja göra, men jag vet inte riktigt hur... Funderar på att luska lite i alla fall... Kanske skulle det räcka med att flytta på sig, byta ställe, eller kanske skulle jag läsa vidare... Kanske är det bara en oro i kroppen inför vad som ska hända nu i höst... Jag vet inte, eller jo, på sätt och vis vet jag, men... ja, det är något jag över huvud taget inte kan nämna...

Vi har anmält oss till förläsning/inspirationsdag nästa torsdag, jag och K i Linköping... Om vi kan lösa det praktiska får vi åka, men jag får ingen vikarie som det ser ut och det är så suuurt... Jag vill verkligen åka, och K har sagt att hon tänker åka vare sig de får någon för henne eller inte, men jag kan inte göra så... Vi måste ha personal så vi går runt... Jag funderar på en idé, men då måste jag nästan veta imorron senast om vi kommit med eller inte, och troligen får vi inte veta förrän torsdag... En dag iväg sådär vore ganska guld... Jag har en tanke med det hela, och jag har invigt A-M i tanken och hon köper hur jag tänker, och tycker att det skulle funka, men jag måste prata med mamma oxå, så får vi se vad hon säger...

Nej, nu blir det kaffe och soffhäng... Funderar på att färga håret. Vi ska ta kort på jobbet på torsdag, så det vore ju lite najs att få bort utväxten innan... Nåja, ikväll eller imorron, får se vad jag orkar...

Kaffe!

2 kommentarer:

  1. Ibland hoppas jag på att Tommie ska komma hem o säga att han blivit erbjuden jobb någon annanstans tom i ett annat land ibland. Så mycket vill jag härifrån ibland Iblnad vantrivs jag här....... men när man har barn så är det inte så lätt heller med vissa saker. Vad är det du fundear på göra ist? Tänker på er! Kram

    SvaraRadera
  2. Pizza är inte dumt ibland...=) Smidigt när man inte orkar laga mat. Jag fick ju laga mat igår i alla fall till barnen. De får ju äta så sent annars. Men maten räckte inte till oss bäda vuxna och så var jag såååå sugen på skräpmat =)
    Jag har haft några glädjestunder i veckan i alla fall, trots mitt senaste inlägg i bloggen. Men det har varit mest skit o jobbigt. Hoppas ni får en bra helg. Kram Kram

    SvaraRadera