söndag 12 september 2010

Klockan är natt...

... och jag borde verkligen försöka komma i säng snart... I morse kände jag bara hur söndagsångesten slog klorna i mig, men insåg sen att jag verkligen inte behöver ha ångest, vi har ju lugna måndagar... Det tog ett tag, men har försvunnit under dagen...

Vad som stör just nu vet jag egentligen inte... Just i detta nu känner jag mig ganska så tillfreds med livet, ganska trött, men vill ändå inte riktigt gå och lägga mig än... Jag är klar för sängen, bara plocka ur linserna oxå och gå på toa, och "Arne" väntar på sängbordet, men... nä, jag vill dra ut lite till på helgen...

Den här helgen har gått alldeles bedrövligt fort och jag har inte gjort någonting... Inte städat som jag tänkt mig, inte putsat några fönster, inte bytt några gardiner... Allt det finns kvar, men när ska jag göra det då?? Vi har väldigt tomma helger under hösten, och det känns väldigt skönt, för just nu behöver jag dem så förtvivlat väl. Jag vill/vågar inte boka upp mig på något för jag vet aldrig riktigt hur jag mår när vi kommer till helgen...

Nu ska jag i alla fall försöka ta mig i säng, för jag är faktiskt trött. Och förresten, Sofi, jag sa att jag skulle maila, men det jag tänkte skriva om hade lagt sig ganska mycket när jag väl kom till och det jag skrev blev inte bra alls... Jag återkommer i frågan.

Nu sängen!

Natta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar