onsdag 28 juli 2010

Städat!

Nä, det blev inget uppehåll i vädret, så det var bara att vackert plocka in alla bockar och stegar... Nåja, det som är gjort är gjort, och det går fort att slänga på färg på fönstren. Jag fixar fönstren, N fixar takfoten. Under tiden det torkar klabbar jag på färg på boden, som är helt klar vad gäller det vita. Sen är det bara att klabba på rödfärg på huset. Vi borde bli så gott som klara med baksidan på fredag.

Eftersom det nu inte lyckades hålla upp med regnet förut, så drog jag igång stora storstädningen. Så nu är huset rent från golv till tak. Dammat, dammsuget och våttorkat. Toaletterna skulle behöva en större rengöring, men det får bli en annan dag. Så nu kan vita emot besök utan att skämmas igen... Och hoppas på att jag inte dör imorron, så jag använt min sista dag till städning... ;-)

Nu torka hår och sen konferera om hur vi ska göra imorron. Sen sooova... Känns som om att jag kommer somna ovaggad ikväll...

1 kommentar:

  1. Skönt att storstäda, vi gjorde det i förrgår och det var verkligen skönt att kunna gå barfota inne utan att få en en massa som fastnade under fötterna!

    SvaraRadera