söndag 25 juli 2010

Det finns val...

... många val. En del lättare att välja än andra... En del fullständigt omöjliga att göra... Det finns val man borde göra, men inte gör, och det finns val man inte ens borde överväga att göra, men som man gör ändå... Hela livet känns som ett val, något man ska välja att göra, eller något man inte ska välja... Några har man egen makt över, andra kan man inte styra... Jag är bara aningens trött på att fundera på de val jag kan göra själv, och göra dem till såna jag inte styr över själv... Jag är ungefär lika trött på att fundera över de val jag inte kan styra, men som jag ändå försöker bestämma över... Kan någon tala om vart min logik och normala tankeverksamhet försvann...?

1 kommentar:

  1. Har man haft det tufft så tror jag definitivt att det kan vara baksmälla. Vet inte om du har följt min blogg, men jag har haft en tuff vinter och vår, ja mer än så egentligen utan att jag förstått det. Men nu när jag kommit ur allt tungt jobbigt, så kommer också baksmällan. Jag glömmer så lätt att det kan komma surt efter, men det gör det med trötthet, panikångest och sånt, men jag tänker att jag måste låta det komma, för det är ett sätt för kroppen att läka. Men usch vad det är tungt.

    SvaraRadera