tisdag 6 juli 2010

Idag är en såndär...

... dag då jag bara känner mig tjock, fet och svullen... Inte dags för mens än, så det kan jag inte skylla på, och inte nåt annat konstigt heller... Jag är dålig på att röra på mig just nu och det har blivit ganska mycket god mat i helgerna på sistone... Jag bestämde för en stund sen att det skulle bli sallad till middag, men jag får omelett och N får baconpannkaka. Myyycket grönsaker till. Sen blir det långa promenadrundan runt "Flomarken"!

Idag är det faktiskt riktigt behagligt här. Runt 20 grader och moln. Kom några regndroppar på förmiddagen oxå, men de torkade snabbt igen. Hann nog knappt ner på marken, så var det torrt, men skönt med lite svalare väder. Imorron är det varmare igen, sägs det, bara för att vi ska åka till stan och handla.

Imorron drar vi väl igång då, kan man väl säga. Planerar att köpa färg, fasadtvätt, penslar och annat smått och gott inför målningen. Så sen finns det ingen återvändo, bara att sätta igång...!

För bara en vecka sen så jag ganska mörkt på den här veckan, lång kändes den, men faktum är att imorron, så har halva veckan helt plötsligt gått, och även om den här dagen inte har varit sådär lysande kul, så går det ändå ganska fort... det är skönt.

Nu ska jag kolla maten, sen äta och sen gåååå! Borde gått före, men jag måste äta först, annars tar jag slut på halva vägen.

Ha en bra kväll!

1 kommentar:

  1. usch jag ha rockså en sån period nu då jag bar akänner att jag vill dra täcket över huvudet.

    Den andra Lottis heter också Charlotte så det är lustigt :) men lottis är vanligt smeknamn va?

    recept på tacotårtan är inlagd nu. Kram

    SvaraRadera