fredag 23 juli 2010

Det regnar...

... är allmänt grått och trist och faktiskt bara 17 grader ute, till skillnad från gårdagens 33... Jag känner mig lite som vädret, grå, trött och lite allmänt nere... Det blir så konstigt ibland när jag gör roliga saker nu... Som att när man kommer tillbaka till vardagen igen, så kan jag inte bara se tillbaka på fina minnen, utan även som att vardagen tränger sig på och trycker undan och kvar blir bara tvivel och tankar... Jag är lite trött på det, för det har varit så ett tag och jag har så mycket fint i mitt liv som det är, så... nej, jag vill inte ha det så...

Som onsdagens segling, som var så avkopplande och bara fin. Roligt att träffa K igen och tjata lite, precis som vi gör annars, men mera ostört nu, eftersom vi jobbar annars mest när vi ses. Inse att vi saknat varann mer än vi trott, göra upp lite halva planer att ses några gånger till, och kanske är det sånt som stör... Jag tycker inte om halvdana saker riktigt... Jag önskar ibland att jag sa mera rakt ut vad jag tycker, styra upp saker mera på nåt sätt... Ähh, jag snor in mig tankar igen, som jag inte kommer någon vart med... Jag lägger ner här! Imorron känns det inte så här, det vet jag...

Jag borde göra lite nytta nu. Varit i Vårkulla sen förmiddagen nån gång, och nu när N behövde åka och hämta en grej, så stannade jag kvar hemma. Skulle som sagt behöva göra lite nytta, som att damma uppe och torka köksgolvet, men jag har ingen lust... Som K skulle säga: "tänk om du städar idag, och så dör du dagen därpå, då har du tillbringat din sista dag i livet med nåt så tråkigt som städning..." Ja, det är tråkigt med städning och jag vill inte tillbringa min sista dag i livet med det, men jag tror inte att det är så illa som att jag dör imorron, så det är nog bara att ta tag i det i alla fall... Dessutom är det skönt när det är klart...

Fast först ska jag gå och hämta flugsmällan och mörda ner några mycket irriterande flugor... Dessutom ska jag nog stoppa något i magen, jag har ätit en tallrik yoghurt med müsli och två koppar kaffe hittills idag, jag äter på tok för lite, jag vet... och det gör inte saken bättre, eftersom blodsockret dippar mest hela tiden... Bättring på det, Lottis!

Ha de...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar