måndag 5 juli 2010

Det händer inget särskilt...

... jag har det ganska bra...! Sitter i solen, går undan från solen och svär att det är så satans varmt, går ut i solen igen, badar för att det är så satans varmt, gnäller för att det är kallt i vattnet (vilket det inte är, minst 23 grader, men är man Lottis och heter "badkruka" i andranamn, så är det kallt), går upp, fortsätter att vara i solen, osv... Fast idag ska jag jobba. Stängning, men det är så lugnt, så det gör mig inget.

Släktsammankomsten igår var en trevlig historia. Våra amerikanska släktingar är både roliga och trevliga. Jag och N blev placerade bredvid dem vid lunchen, kanske för att vi båda pratar engelska, men det var trevligt. Lite roligt, för man kan alltid mer än man tror. Pratade på ganska obehindrat, och till och med skämtade på engelska, jag känner mig skitstolt ;-)

Väl hemma blev det altanen, grilla korv och bada. Äta godis oxå, vi stannade på nya godishuset på V-bäck på hemvägen, attans vad godis, säger jag bara! Där ska man inte stanna mer än nödvändigt...

Nu tänkte jag försöka mig på en liten lista, som jag sett både här och där, och nu snor jag den från nån jag inte kommer ihåg...

Senaste

Låt du hörde: In a moment like this, Danmarks bidrag i schlagern, fråga mig inte vad de heter...

Film du såg: En halv Wallander, Arvet, tror jag.

Mat du åt: Frukost, granolamüsli, mjölk och en nektarin.

Kram: N.

Puss: N.

Känslan: Hade varit skönt att vara hemma idag, trots lugnt på jobbet.

Resa: Ehh... vet inte...

Glädje: Min altan och mitt hus :-)

Dröm: Ingen aning.

Person du träffade: N.

Personen du pratade i telefon med: Oj... haha, pratar inte mycket i tfn, jag vet faktiskt inte.

Personen du fick sms av: Challe, tror jag.

Gången du åt 7-eleven korv: Det har jag aldrig gjort och har ingen längtan efter heller.

Gången du var utomhus: I morse, gick morgonprommis.

Gången hela din familj åt middag tillsammans: I fredags, grillade hos brorsan.

Saken du köpte: Mina baggycaprisar i onsdags.

Allmänt

Ska bli skoj: Att få semester om två veckor.

Ska inte bli skoj att: Vet jag inte, betala räkningar när de infinner sig... typ

Sparar till: Huset, resa, osv...

Pålägg som gäller: Vet inte, olika.

Önskar att jag var bättre på: Säga ifrån

Dagens dryck: Vatten.

Vad saknar du: Ett färdigrenoverat hus, utvändigt och invändigt.

Tre band/artister: Ingen aning, allätare.

Vad har du gjort idag: Sovit, gått promenad, duschat, ätit frukost.

Brukar du svära mycket: Ja, lite för mycket.

Hur tidigt stiger du upp: Inte tidigt om jag inte måste, som imorron och på ons.

På helgerna: Olika, när jag vaknar.

Vad ska du göra ikväll: Gå på ljusparty hos en jobbarkompis.

Hur många timmar sover du per natt: Olika, oftast för få.

Vem är snyggast i världen: Hmm...

Vad är det för veckodag: Måndag.

Bästa saken som hände mig förra sommaren: Kommer jag inte ihåg...

Favoritplagg i garderoben just nu: Baggycaprisarna.

Längd: 164.

Vikt: Liiite för mycket fortfarande, men åt rätt håll

Byter gärna garderob med: Vet inte

Byxa eller kjol: Beroende på tillfälle

Mitt rum kan beskrivas som: Jag har många rum...

Mig själv med tre ord (just nu): Trött, seg, skitnödig... (haha)

Jag tränar: För lite.

Jag ville bli när jag var liten: Det mesta från hårfrisör till läkare, dock är jag fortfarande inne på läkare, men det får väl bli i ett annat liv...

Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. den snor jag från dig!

    mail kommer när jag kommit på ett nytt lösen. ha det gott! Kram kram

    SvaraRadera