fredag 30 juli 2010

Rastlös!

Igår var en jättebra dag ur shopping, relation och semestersynpunkt. Vi behövde komma hemifrån, jag kände hur jag långsamt höll på att få lappsjuka här hemma... Vi behövde göra något tillsammans bara vi och det är kul att shoppa :-)

Idag kommer baksidan... Varför var vi inte hemma och gjorde nytta istället? Det finns ju alltid saker att göra när man har hus, även om vi inte kunnat måla... Dessutom blåser det satan idag, och det går inget bra att måla idag heller, björkfrön i färgen är inte sååå snyggt...

Så idag har jag rensat kryddland och fyrkantsland, klippt ner växterna vi fick av grannarna och grävt upp fina rosa och vita blommor från slänten. Det blåser fortfarande och kommer antagligen börja regna snart, så nä, det ser inte ut att bli så mycket målat idag heller...

Imorron får vi ved och det SKA bli bättre väder, så då hoppas jag på att få lite gjort. Sen får vi se om det blir MC-dagarna lite senare på eftermiddagen, men jag vill verkligen få lite gjort imorron... Tänkte ju att A och K ska komma hit på mån el tis, och då vill jag göra undan... Ska ringa till K imorron och höra lite. Tors går väl bra oxå, men sen är det ju kräftfiske och grejer till helgen och hon åker ju iväg veckan därpå, så början på veckan borde vara bättre... Nåja, vi får se. Vi hade som sagt en helt superdupernice dag på deras båt, så vill gärna bjuda igen.

Men nu blir det middag.

1 kommentar:

  1. Japp, finns verkligen alltid saker att göra när man har hus, emn jag tror ändå att det är viktigt att komma ifrån ibland, även om man så gärna vill bli klar med vissa moment eller börja med något projekt.

    SvaraRadera