måndag 26 juli 2010

"Prövet" gick hem!

En tanke mindre att fundera på... skönt skönt. Så idag funderar jag nästan inget alls... Tillbringat större delen av eftermiddagen i skogen, plockat blåbär och kantareller. Det var skönt, avkopplande. Såg en räv och en hare, och tror jag skrämde iväg en älg inåt skogen oxå, men den såg jag aldrig, bara hörde hur det brakade bakom en bergsknalle. Blåbär finns det gott om, så det blir nog några turer till. Svamp är sådär, lite för torrt, tror jag, men det finns lite till som måste växa till sig lite. Ska vänta ett par dagar och åka och hämta dem. Vad vi vet är det inte fler som plockar vare sig svamp el bär där vi plockar, så jag tror att de får stå ifred.

Som sagt, mindre funderingar idag. Kanske börjar jag landa i ledigheten äntligen. Det brukar ju ta några dagar, kanske inte så här länge direkt, men å andra sidan har det varit en riktigt tuff vinter och vår, och då tar det väl onekligen längre tid att varva ner oxå...

Nu ska jag ta tag i måleriet igen. Var visst lite rött kvar att måla på framsidan kom brorsan på förut, så jag tänkte nog ta tag i det och sen måla rött på den sidan av boden som vi ska sätta spaljé kanske... eller måla klart fönstren på framsidan... Nåja, målning får det bli, så det händer något igen...

Ha en bra kväll!

1 kommentar:

  1. Skall också plocka blåbär någon dag nu tänkte jag, när vi kollade i förra veckan var de dock lite omogna ännu.

    Kantareller vore fint att hitta också, men jag tror som du - det är nog lite torrt ännu.

    Skönt att slippa lite tankar och nog tar det ett tag in på semestern innan man släpper tankarna. Vad är det du jobbar med?

    SvaraRadera