söndag 25 juli 2010

Och det regnar...

... och det regnar, och det blir inget målande gjort... Jag vet inte om det är bra eller inte... Vi får ju chansen att varva ner i alla fall... Tyvärr gör det oxå att huvudet jobbar övertid... Satan, att jag alltid ska behöva tänka, fundera och vända på allt och inget... För det är det jag gör... Jag funderar så infernaliskt, att jag tillslut inte vet vad som är rätt och inte... Nåja, det löser sig väl, det med... Fredagen var nog värst, då funderade jag nog som allra mest, igår hade jag inte tid att fundera så mycket, eftersom vi skulle vara i stan på em, och idag... ja, idag försöker jag låta bli att fundera så mycket över huvud taget... Bara haft en stooor fundering än och den kunde jag avbryta ganska lätt... Så det känns som att jag är på väg att landa igen...

Gårdagen ja, och stan. Vi skulle på UnderBar Himmel i slottsruinen, och ojojoj, vilken blöt tillställning det blev... Som en av grabbarna i Lifvens uttryckte det: "Mamma, imorron förstår du vad jag menar när jag säger att det blev en blöt spelning..." Jäklar, så blöta vi var... När vi kom hem var alla kläder utom bh:n blöta... Jag sov i pyjamas inatt, vilket inte har hänt sen i vintras... Jag frös som en idiot, och det var så skönt att krypa ner under täcket... Nu är alla regnindränkta kläder snart tvättade, det sista snurrar i maskinen nu, och regnställen är torra, sånär som N:s jacka. Sen blir det nog inte så mycket mera gjort här idag, mer än att laga mat... Det är inte heller så himla lätt, för jag är inte sugen på någonting... allt jag stoppar i munnen just nu smakar papper, och jag vet inte varför... Det medför att jag äter åt häcklefjäll för lite... inte bra. Idag blir det hamburgare, tror jag, och det är jag i alla fall liiite sugen på, så det blir nog bra... hoppas jag.

Nu ska jag dricka upp mitt avsvalnade kaffe, fundera på om jag ska skicka ett mess eller inte till någon, och fortsätta att läsa i min nyss påbörjade bok "Vårlik" av Mons Kallentoft. Soffi, den är lite skum va...??

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar