måndag 12 juli 2010

Sleep, sleep... BOOM!!!

I morse kl 4:36 flög N och jag två meter i sängen när en jäklans åskknall väckte oss. Sen flög vi vidare, N mot tv:n och drog ur, och jag ner för trappan till datarummet och drog ur allt jag kunde tänkas hitta. Förra sommaren fick halva grannskapet både tv och datorer sönderslagna i en jätteknall... och så kul vill vi inte ha...

N skulle ju upp och jobba i samma veva, så han klev ju upp. Jag var så satans trött efter en natt med mycket lite sömn... Man kan inte sova i ett sovrum med 30 graders värme... Så jag har mest vridit och vänt inatt... tills den där åskan drog igång då. Sista mullret hörde jag strax innan jag gick upp, och jag gick upp runt 8:30. Så jag antar att det har hållit på mer eller mindre hela morgonen. Jag har i alla fall lyckats sova, trots dunder.

Sova ja, ja det måste jag ha gjort. Lämnade dörren på glänt för att få in lite mera syre när N åkt, men när jag vaknade var den stängd och det lät som att det gick nån på andra sidan dörren... GAAHH!!! tänkte jag, satan oxå, tänk om jag inte låste ytterdörren?? Men det vet jag att jag gjorde, så nä... Men vem som gick eller vem som stängt dörren, det vet jag inte... Svärfar?? Mormor?? Eller fantasin?? Nåja, jag har inte hittat några spår av någon i alla fall och inte fanns det någon därute heller när jag öppnade...

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, så får vi se vad jag tar mig för idag...

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar