tisdag 27 juli 2010

Skit med!

Gårdagen som var så lugn och skön, inga onödiga funderingar som tog kraft, nu är de här igen... *suck* Nåja, det är inte samma kraft i dem som det varit tidigare, så de är hanterbara, men det är tråkigt...

Igår i skogen var helt underbart, det var bara jag och trädsus... och massa mygg, men jag ändå inte så farligt stucken idag ändå... Jag borde ta tag och rensa de där stackars blåbären nu innan vi börjar måla, annars lär de väl bli förstörda...

Måla ja, igår kunde vi äntligen sätta igång igen. Eller jag i alla fall. Målade rött vid verandan, det sista som var kvar vid väggen där, och sen vitt på själva verandan. Allt är struket första gången, frånsett lite på ena sidan, taket och vindskivor. Ska fixa det nu på förmiddagen. Sen måla över lite av det röda som är kladdat på fönstren. Medan det vita torkar på framsidan är det fönster som gäller på baksidan, N får väl skrapa gavel så länge... Han var uppe på stege igår och skulle kolla getingarna på vinden, men han fick inte upp luckan, och bankade och grejade bra så länge, men det kom inga getingar, och de brukar vara rätt på pigga på att komma ut när de blir störda... Kanske de har flyttat?? Nåja, det gör ju inget, tycker de kunde ta med sig grannarna i takkupan oxå...

"Prövet" från igår som kändes bra, har blivit lite gnagande... Varför vet jag inte, men det känns inte riktigt lika bra längre... Det retar mig...! Det borde kännas bra... Kanske gör det det, men andra saker efteråt gör det inte, och så blandar jag ihop alla tankar... jag vet inte. Helt plötsligt lättade det lite, så kanske är det ändå inte det som jag funderar på idag. Det borde inte vara det.

Nåja, om jag skulle försöka få till lite frukost här och sen måla klart det sista vita. N sover än, men jag kan ju göra lite nytta under tiden... Sova har aldrig legat för mig... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar