söndag 25 juli 2010

Jo, jag är bra på...

... att fundera. Idag har väl ändå varit bättre än tidigare... Tors-lör har varit helt hopplöst egentligen, inser jag nu... Har jag över huvud taget fungerat?? Antagligen, eftersom N inte sagt något... Samtidigt känns det ganska konstigt att ha mer eller mindre fullt kaos inombords och ingen märker något... Fast å andra sidan, vill jag nog inte att det ska märkas heller... Mycket handlar om jobbet, och det kan (får) jag inte prata om... En del annat får jag berätta, men det skulle inte gå ändå... Nej, det är lika bra att jag behåller mina tankar för mig själv... Om jag inte får fatt i änden till mina egna tankar, hur sjutton skulle jag kunna förklara dem för någon annan då?? Jag kan ju inte förklara dem för mig själv... Det enda jag vet är att jag är trött på dem, så in i den trött på dem... Så imorron ska jag ta tag i en tanke i alla fall... Den som går att göra något åt i nuläget... Vad svaret blir kan jag inte säga, positivt på ett eller annat sätt, vet jag nästan. Det kanske bara inte kan genomföras direkt, utan får vänta lite... Det gäller bara att jag är införstådd med det, och inte alltid blir så satans besviken när det inte riktigt blir som jag tänkt... För det blir så en dag, kanske inte bara imorron, eller nästa vecka, eller veckan därpå, men nån gång...

Nåja, den som lever får se. Det är värt ett "pröv" i alla fall :-)

1 kommentar:

  1. Ibland kan det vara bra att sätta ord på tankar som bara är irrationella och surrar omkring i skallen. Min stackars sambo har hört mig älta om och om igen, precis samma tankar, samma slutsatser. Men till slut kommer man ändå till den punkten då man är färdigältad, då det inte är någon idé att tänka samma tanke en gång till, då man måste hitta en ny väg för tankarna att gå. Om du inte kan/får säga så mycket, så skriv ner det i en anteckningsbok bara. Eller i en fil på datorn. Gör det som en dagbok.

    Jag kan allt om det här med ältande och bara gå och tänka och tänka hela tiden, det suger så förbannat mycket energi och är så destruktigt.

    SvaraRadera