fredag 16 juli 2010

Igår kväll när jag...

... skulle duscha insåg jag att vi inte hade speciellt mycket varmvatten... Jag tänkte inte så mycket på det, utan tänkte mer att någon av oss kommit emot vredet och dragit ner temperaturen... men jag glömde kolla, gjorde inte det förrän i morse. Tyckte inte det såg lägre ut än vad det brukar, men jag drog upp det lite till i alla fall... Inte ett liv, så när N kom hem, så var det ju bara att tala om att vår varmvattenberedare mest troligt trillat av pinn, gått till de sälla jaktmarkerna, kastat in handduken, sagt upp sig, you name it... Han började greja och mäta, lyckades bränna tre proppar, men inte ett liv i beredaren... Så ringa rörmokaren, som har semester, men som kommer och hjälper oss ändå, efter som det är nödsituation. Dock ville han att en elektriker skulle titta på det först, så det inte bara är termostaten. Så imorron bitti kl 7:30 kommer elektrikern (som egentligen oxå har semester) och ska mäta... Snacka om att vi har serviceminded hantverkare här i alla fall :-)

Nu blir det mest troligt byte av hela värmesystemet... Ingen större mening att lägga ner jobb på bara en ny varmvattenberedare. Och ska vi ändå göra värmesystemet, så åker tvättstugan med av bara farten... Ut med gamla skruttiga torkskåpet, och alla hemmalösningar som vi har nu och in med nytt och fräscht. Kul kul, även om det inte är direkt gratis... =/ Banken, får vi låna lite mera pengar... snäääälla??

Förrgår som var direkt skunkig, som jag sa, har förbytts i en ganska lugn och tillfreds semesterkänsla. Har jobbat hemifrån idag, med diverse skrivjobb, tråkigt värre, men nu är 2/3 gjort. Det sista ska jag pilla på någon regnig dag...

Jag har upptäckt en sak. Jäklars, så mycket bättre nagellacket sitter med över- och underlack, attans vilken skillnad :-)

Nu ska vi ta en promenad och sen hem och dricka gin och tonic och fira att semestern börjat på riktigt. Imorron blir det Visfestivalen och äta på Saltmagasinet :-)

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar