torsdag 29 juli 2010

Shopping!

I morse hade jag satt klockan, för att se vad vädret lutade åt att bli... Bra väder = hemma och måla, sämre väder = åka och shoppa. Det var sämre väder, så 1½ timma senare satt vi i bilen, på väg till Linköping (förlåt soffi, men det blev lite snabbt beslut...) Räkmacka och kaffe på Biltema startade vi med (Lottis har lite svårt med det där med frukost just nu, så hon var mer än hungrig då...) Sen Biltema runt, och jag handlade... inget (nähä?)

Man kan väl säga att det var folk överallt, men vi bestämde oss ändå för att flytta på bilen, så vi körde runt till parkeringen borta vid Skopunkten/ToysRUs/Sova och vad fanken det nu är mer för butiker. "Åh, då kan vi börja på Skopunkten", sa jag. N bara hm:ade, men det gjorde vi och jag kom ut med ett par svarta tygballerinor för ynka 99:- (jag behöver ju verkligen fler ballerinor...) Vidare mot Ikano-huset, började på InterSport. Jag tänkte inte handla alls där, men ut kom jag med en piké-t-shirt och en Puma-topp. Kunde handlat en hel del mer, men... nä.

"Jag tänkte gå in på Kjell och Company", sa N. "Bra, då går jag till Cubus", sa jag. Kom ut med en söt blus och en vit trekvartstopp. Ångrar sååå att jag inte tog baggy-jeansen oxå, men jag tror att de hade blivit för stora... Provade 36:orna och de satt ju sååå mycket bättre, men var för korta i benen, så jag tror att 38:orna blivit liggande i garderoben... Nåja, åker vi till V-by i nästa vecka, så kan jag kolla om de finns där.

N ringde och talade om att han befann sig på Gallerix och sen skulle han gå vidare och kolla lite spel till datorn. Så jag knallade iväg till Gina Tricot... Oj... rörigt, kan man väl säga... Massa rea, massa folk överallt och jag blev bara... snurrig. Men jag ångrar att jag inte högg med mig de svarta chinos-byxorna jag hittade. Vaddå 49:- för ett par byxor. Skit samma om de inte passat... Men nope...

Vidare mot IKEA, men vi skulle inte ha så mycket egentligen och vi hade litat på varandra vad gäller persienn-mätningen och ingen hade gjort det, så vi vågade inte chansa. Vi trodde att vi visste, men nä. Det får vara tills vi åker till Kalmar nästa gång. Istället blev det sängklädesshopping. Nya örngott och påslakan, nåt rutigt i brunt och vitt. Kanske inte jättesnyggt, men de kändes så sköna. Nya underlakan oxå, ett med resår, så kanske N slipper vakna med lakanet som ett dragspel under sig... Sen lite annat smått och gott som blomkrukor, två svarta muggar, eftersom vi sabbat två av dem vi har och godis, typ... Jag var ute efter fler sängkläder, så jag är nöjd. Hoppas det fått in lite nytt till nästa gång. Jag har blivit bortskämd med sängkläder i bättre kvalitet numera... ;-)

Sen mat på Chili, smarriga kycklingspett i jordnötssås :-) "Vad gör vi nu?" sa jag. "NetOnNet", sa N, så dit åkte vi. Svärmor slog sönder sin kanna till kaffebryggen igår, tror jag, så vi köpte en ny kaffebrygg till henne. Hon ska få den på onsdag när hon fyller år. Själv köpte jag en ny hårtork. Allehanda finesser på den, men jag hoppas bara att den kan torka mitt hår lite skonsammare än den jag har... Jag har tjockt hår, och det tar en halv evighet för det att självtorka, så jag är rätt beroende av min hårtork...

"Vad fasen, vi har ju semester, vi åker till Bergs slussar", sa N när vi var klara. Det gjorde vi, men satan vad det regnade... Fast vi var ute och kollade en sväng ändå. "Wasa Lejon" skulle precis gå igenom över slussarna när vi kom, så vi kikade på det, men sen fick det vara nog... Lite vatten har ingen dött av, men så himla mysigt var det ju inte...

Sen åkte vi i alla fall hem efter diverse felkörningar, vansinnesutbrott, GPS-dödar och annat... *asg* Inte så allvarligt som det låter, min sambo är bara aningens hetlevrad när det inte går hans väg... Han borde lyssna mera på sin "fru"... ;-P

Nu väntar jag på att tvättmaskinen med just sängkläderna ska snurra klart, och sen är det sängen som gäller. Känns att jag vaknade 8 i morse nu... *gäsp*

2 kommentarer:

  1. Ingen fara vännen, det blir fler ggr! Gullig du var som tänkte på mig! <3

    Det där med dig och frukost fick mig att börja fundera ;-)

    Kram gullet

    SvaraRadera
  2. Härligt med rejäl shopping! Vi har haft en runda idag som vi är supernöjda med!

    SvaraRadera