söndag 21 november 2010

Långsamt...

... känner jag hur bitar av mig själv kommer på plats igen, men det tar tid och vissa dagar är bättre och andra sämre. Igår var en bra dag, shopping i V-by, fika hos en kompis, hemmamys på kvällen. Idag är en sämre dag, men egentligen är det inte jag och mitt eget som jag funderar på, utan en vän som inte alls mår bra just nu, av olika orsaker. Jag vill finnas där för henne, men jag vill så mycket och jag orkar inte... Jag vill orka både för henne och mig, men det räcker inte riktigt hela vägen fram, för jag är inte så stark... Jag messade förut, mest för att jag ville kolla läget, men då blir det oroligt bland tankarna... Jag vill visa att jag stöttar, men orkar det inte riktigt fullt ut... gaahh!!!

Annars så har dagen varit ganska produktiv. Bytt handdukar och lakan, tvättat en jäkla massa, strukit och bytt gardiner uppe och plockat fram till fönstren nere. Ska ta tag i det i veckan. Vill har alla julgardiner uppe till nästa helg och advent, det hör till på något vis. Ska kolla de ny stjärnorna jag köpte oxå, så de passar. Isf ska jag köpa två till på Rusta på onsdag, och lampor.

Sprutorna går bra. Nu är jag säkrare på blandningen oxå, och det är med lite skräckblandad förtjusning jag sätter nålen i magen. Jag känner mig så stolt, samtidigt som jag vet att det gör lite ont precis efteråt... På onsdag får jag veta om de gett resultat...

Nu ska jag torka hår och sen försöka komma i säng. Börjar 7 imorron och skulle egentligen få gå hem vid 15, men jag har bokat in samtal hela eftermiddagen... Men sen är det bara ett kvar, som jag ska föreslå tid för imorron, så får vi se... Men hon sa att pappan fick anpassa sig efter mig, så det ska nog inte vara några problem. Jag är klar sent, men började sent oxå... Nåja, skönt att få dem gjorda.

Nej, hårtork var det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar