tisdag 9 november 2010

Bättre

Ja, det känns bättre idag. Igår var ett riktigt nerköp och jag är ganska glad att N inte var hemma så mycket... Herregud, jag är som en bitch ena sekunden och jätteledsen i nästa... Det är inte så lätt att leva med... Men idag är det bättre...

I morse var allt det dåliga kvar från igår, och jag hade sovit jättepissigt. Så jag ringde jobbet och frågade om jag kunde komma en timme senare och det kunde jag. Var faktiskt ganska lugnt när jag kom, och halva gruppen satt och målade med vattenfärger. Vädret har ju varit supertaskigt hela dagen, så det blev innedag idag med, men de har faktiskt skött sig riktigt bra. Var lite precis innan 13 när de första skulle börja gå hem, som det blev lite gruff, men annars så...

Efter mellis drog vi ut i jumpasalen, jag och K med de som var kvar. En riktig guldstund faktiskt, blev det :-) En såndär man lever på ett tag. Sen när vi kom in igen, så var det bara två småisar kvar som började vara lite trötta, så för att hålla dem på humör, så käkade vi frukt och jag blev kvar betydligt längre än jag tänkt mig... Vi blev kaffesugna, bägge två, så då sa jag att oki, kaffe blir det och sen går jag hem, och det blev det.

N hade börjat elda och det var varmt och gott att komma in. Tack och lov så hade han ätit lite, eftersom jag käkade banan nu innan jag gick hem. Jag är ju inte hungrig ett enda dugg. Så det blir lite varma mackor lite senare istället.

Imorron börjar jag 7 *gäsp*... Måste försöka komma i säng i vettig tid ikväll oxå. Det gjorde jag igår och lyckades somna innan sista sprayen, så jag for upp som en tok när de alarmet gick igång... Hoppas det ser bra ut på torsdag, för det är sååå tråkigt att styras av klockan hela tiden...

Nu ser jag fram emot lördagens fest, och jag ser fram emot nästa fredag och en ev spakväll, jag ska styra upp det lite mera med K imorron bara. Dricka lite vin och tjabbla lite :-)

Men nu blir det lasagne, så det finns nån middag att bjuda på till imorron... :-)

Och som sagt, det är en betydligt bättre kväll ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar