söndag 28 november 2010

Det snöar!

Och satan vad det har snöat! Det är inte ens december än och vi har mer snö än på nordpoolen... Blä, jag kräks på snö redan innan vintern egentligen börjat...

N svär och skottar snö, jag sitter här och försöker låta bli att vara i vägen, jag får ju inte göra något... Det är tungt att skotta snö och vi brukar hjälpas åt, men jag kan ju inte påstå att det är kul, så jag är ju inte jätteledsen för att snön kom så lägligt... Och jag förstår nog varför jag inte får göra något... Varje liten nysning, varje liten hostning, varje liten fis gör ont! Jag känner vart mina äggstockar sitter, kan man säga... Så det mest ansträngande jag ska göra idag är typ att laga mat. Och middagen ser jag fram emot det, nötstek och potatisgratäng :-) Smarr smarr :-)

Jag tänkte att jag skulle lagt in lite bilder här, men eftersom min telefon vägrar att lägga till bilderna jag tar i fotomappen, så hittar jag dem inte... Inte när jag kopplar den till datorn i alla fall, så det får väl bli vid ett senare tillfälle... Tänkte bara visa all snö vi har (som om ingen annan har det... hmm) och all snö som fortsätter att falla..

Funderar på julklänning och nyårsklänning. Hittat ett alternativ till nyår, en fin lila klänning , och sen har jag hittat en rutig blus/tunika, funderar på att klicka hem dem i alla fall, och se hur de ser ut. Vill ha en fin bolero och en par nice klackar till klänningen oxå :-) Tunikan kommer jag ha svarta jeansleggings eller mina svart finbrallor till. Jag har 40% på hela köpet på ellos, så vad finns där att tveka på... ;-)

Nu ska jag gå på toa, och sen ska jag aska ur spisen och dra igång en liten brasa, det är ruggigt här bland all snö...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar