lördag 6 november 2010

Det är svårt...

... att förklara känslan i kroppen... Jag är inte ledsen, jag är inte arg, jag är... bara märkligt avtrubbad... Inget är kul, inget är tråkigt, inget är ledsamt, det bara är... Jag vill ingenting, för det rör mig inte... Jag är trött på de gamla vanliga sakerna, men jag jag orkar knappt engagera mig i dem...

Jag har två saker som känns roligare än andra saker just nu, och bägge är saker som jag inte kan påverka själv, som hänger på någon annan... Det stör mig, för jag gillar inte lösa trådar just nu... Det är något som är jobbigt, som egentligen inte är det annars, men nu har jag svårt att fixa det... Ändå svårare är det eftersom jag inte vet om personen i fråga menar allvar med en sak... Det är ganska livsomvälvande i så fall. Jag menar allvar, tror jag, men vi måste prata om det... Den andra saken är inte så allvarlig, bara rolig, men ett svar vore på sin plats... Jag ska fixa det i veckan som kommer oxå... Just nu agerar jag som att det blir så, det är enklast...

Fest nästa helg. Var inte så sugen först, men så ringde Ch i veckan och undrade om vi inte skulle gå. Vi hade ju inte pratat så mycket om det, men nu så bestämde vi oss, så N ringde och anmälde oss förut. Förhoppningsvis har jag börjat spruta då, och slipper spraya så ofta, det blir enklare... Men jag tänker ta det väldigt lugnt med starkare varor. Det gick ju bra förra helgen, men ändå...

Förresten, så verkar det som att den där viktökningen som kunde bli inte blivit så farlig än i alla fall, vägde som vanligt igår, och då har jag sprayat i över en vecka... Gå upp av en graviditet, javisst, men inte av några sketans mediciner... nätack!

Nu ska jag damma lite i stora rummet och sen våttorka där och i hallen. Köket är redan gjort, sen dammsuga uppe och jag måste nog skura duschkabin oxå... Blä, men skönt när det är gjort. Rev ur lakanen ur sängen förut oxå, och bytte handdukar, så snart är det fräscht överallt :-)

Trevlig lördag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar