söndag 31 juli 2011

Jag vet inte...

... vad det är som skaver... Varför känner jag mig inte helt tillfreds? Jag borde verkligen göra det... N har en semestervecka kvar, jag har oxå en kvar, och dessutom ska jag inte gå tillbaka till något jobb på myyycket länge... Vi ligger bra i fas med vad vi hade tänkt oss att semestern skulle innehålla... Av förklarliga skäl så har vi inte planerat så mycket av semestern i år, iom att vi inte alls visste hur rörlig jag skulle vara el hur jag skulle må. Nu har jag mått fantastiskt bra de här sista veckorna, och vi har hunnit med allt vi tänkt oss med huset, och även det vi tänkt oss till bebisens ankomst... Vi har koll, känns det som. Ändå är det nåt... och jag får inte fatt i vad det är...

Har kommit på att den här kommande veckan vill jag faktiskt inte ha nån bebis som bestämmer sig för att komma ut, för det händer en del roliga grejer. Helst inte nästa vecka heller faktiskt, för då vill jag nog landa i att vara själv hemma, åtminstone de första dagarna... Haha, känner mig lit kluven, för jag vill egentligen att det hela ska sätta igång nu, så att jag kan få bli jag igen snart... ;-)

Renoveringen av datarummet är äntligen klar, och det blev skitbra. Det mesta är på plats, dock saknas en hylla (ska inhandlas nästa gång vi åker till ikea), och sen ska N ta med den gamla bänken till jobbet och lacka vit. Den är träfärgad och avskavd nu, så en makeover behövs. Sen är vi nog så gott som nöjda. Gästrummet är överflyttat till skräprummet som blev rensat av bara farten, och nu är det bara att köpa täckpapp och spackel och sätta igång med blivande bebisrummet. Jag har sagt att bebisen kanske kan få komma först innan vi sätter igång med nästa projekt, det är ju inte dags för eget rum än på ganska länge ändå... Så framåt hösten/vintern kanske, när vi landat i allt det nya. Det lär ju ta ett tag...



Har precis ätit middag och plockat undan efter den. Tumlaren snurrar med rentvättade handdukar och för en gångs skull svämmar inte tvättkorgen över. Det finns en hel del tvätt att vika och även en del som är vikt som bara är att bära upp, så borde nog ta tag i den biten... Men först ska jag unna mig en bit choklad och läsa lite i min sista Arne...

Ha en bra kväll!

1 kommentar: