torsdag 21 juli 2011

Idag är jag...

... rastlös. Vill hitta på något, men vad?? Vi ska ut och käka med vänner ikväll och nu har N en gammal barndomspolare här. De sitter och snackar nere. Och jag, jag vet inte vad jag ska hitta på riktigt... Det regnar och är sådär småtaskigt väder här, ganska grått och trist. Har inte ens nåt att städa på, eftersom jag gjorde det igår...

Magen är lite i uppror, så egentligen borde jag åka och införskaffa lite blåbärssoppa, tror jag. Det är bara två lägen på min mage, fullt ös eller tvärstill... (nice info för alla... haha) Men det är lite tradigt... Tre ggr i veckan el tre ggr om dan...

Har en liten idé till nästa vecka, men vill inte prata så mycket om den, för jag vet inte om den går att genomföra än riktigt... Får se vad Maria säger på MVC på måndag först, tror jag...

Alla bebiskläder är tvättade och strukna nu, så nu saknas bara en byrå att lägga dem i. Ska ta en tur t IKEA och Kalmar nån dag, N ska köpa persienner och en bokhylla till datarummet oxå, som nu är klart sånär som på lite golv. Det vi hade köpt räckte inte, så det blev blixtvisit i stan igår, och som tur var så fanns det ju kvar. Beijers hade ett (!) paket kvar... Snacka tur!

Jag är dundertrött på magen just nu och det är en hel jäkla månad kvar, kanske ett par veckor till om jag har otur... bläää! Jag vill vara jag igen! Och må som jag brukar. Jag fattar att det tar ett tag innan jag gör det, även sen bebis kommit, men i alla fall...

Nåja, jag ska nog inte beklaga mig, som inte haft nån foglossning att tala om, fick bukt med både illamående och halsbränna och som mår bra i kroppen för övrigt. Jag svullnar inte ens om fötterna när det är varmt, eller jo, ytterst lite, inget jag lider av.

Nä, funderar på att ta med mig Arne i soffan och lägga mig och läsa en stund. Det passar bra i det här skitvädret.

2 kommentarer:

  1. Jag är inte heller något större fan av Playtones. Men mamma hade en biljett över så jag följder med ändå. Annars hade jag inte åkt dit. Ska ringa o nämna att jag blivit rekommenderad att ta med matsäck. Blir o sitta i regnkläder. Va lite sådär på vad jag skulle ha på mig men sitter nog i mysisar under, ingen ser ändå om man har regnbyxor =)

    SvaraRadera
  2. Jag lovar dig att de flesta gravidkrämpor försvinner direkt efter förlossningen & man börjar snabbt känna sig som "jag" & inte "barbamamma" igen! Håll ut!!! Tyckte själv sista 2 månaderna var piss, trött, otymplig, ont osv. KRAM

    SvaraRadera