torsdag 14 juli 2011

Vi är klara!

Sånär som på lite lite kvar på garaget, så är vi klara med målandet. Ja, det var visst lite vitt kvar oxå, sa N, men men, huset är klart iaf :-) Idag hoppas vi kunna tapetsera i datarummet, men det verkar attans så svårt att få tag i han vi ska låna tapetbord av, så vi får väl se... Vore lite skönt iaf. Det luktar härke därinne av spackel och spackeldamm... Det är bara jag som känner och N envisas med att öppna dörren för att det blir instängt annars... bläää =/ Nu är tapetbordsproblemet löst iaf, Geta ringde precis, så ikväll blir det tapetsering :-D

Och jag försökte precis få tag i tanten i Ullared, men hon svarade inte. Vill få ordning på det oxå idag, så vi vet vart vi ska ta vägen och lite mera specifikt vad det kostar.

Igår fick vi trevligt besök av R, och sen blev det middag hos svärmor med Mi och tjejerna. Lo sneglade lite mot min mage, men igår var det lugnläge, så igår kunde hon inte känna någon bebis. Det var så roligt att se hennes min när hon fick göra det förra gången vi träffades. Jag har en liten känsla av att jag kanske kommer ha henne här lite då och då, för extra bebismys... :-) Mi och jag hann prata lite oxå, något vi inte gjort på länge.

Fasen, så skönt det känns att vi fixat tapetbordet, äntligen ska det bli lite ordning på inneprojekten oxå :-) Och allt första semesterveckan. Sen har vi nog bara roliga grejer inplanerade och några halvinplanerade.

På måndag ska vi besiktiga min bil, inte så kul sak inplanerad. Hoppas, hoppas den går igenom. Då får den en ny tank och sen hamnar den på Blocket för försäljning, jag är ganska säker på det. Sen på tisdag åker vi till Öland med svärmor och bl a hälsar på mor och far och som semestrar på Klinta. Onsdag el tors blir det stahäng med R och U mest troligt och sen får vi se vad vi hittar på. Till helgen kan det nog bli middag i O-hamn kanske, vi får se. Har inte pratat med K än, vi skulle höras nu i veckan, men vi har ju jobbat som små slavar, så jag har inte kommit ihåg det.

Idag måste jag nog försöka få ordning på min shoppinglista till helgen oxå, det är ju en del, med fokus på bebissakerna, annat får bli bonus.

Ojdå, det här blir ett känguruinlägg, som K brukar säga om när vi byter ämne hela tiden när vi pratar, då kängurupratar vi, men det här blir ett känguruinlägg istället, haha.

Nu ska jag gå på toa, hoppas att vi fortf har vatten, tydligen är det nåt knas på det, så vi har vatten till och från. Finns det vatten nu, så borde jag egentligen hoppa in i duschen oxå, har rödfärg lite här och var eftersom jag inte orkade duscha igår. Sen ska jag se om jag får tag på Ullaredstanten igen och sen blir det nog soffläge ett tag. Bebis och magen tyckte inte riktigt om mitt arbetstempo de sista dagarna, så magen protesterar en del nu, bäst att ta det lite lugnt, tror jag, så bm inte får rätt om det där med att ha bb-väskan packad... ;-)

Förresten, kamerasladd upphittad, men nu är kameran spårlöst... förstår ingenting... Tänkte ta lite mobilbilder, men sist jag skulle föra över bilder till datorn, så hittade ju telefonen och datorn inte varann, så vi får väl se... Nån gång kommer det en magbild iaf, på nåt vis...

1 kommentar:

  1. Ser fram emot att du hittar kameran =)

    Tusen tack för ditt pepp - det behövs!Vi får peppa varandra i höst! Mitt slutmål ligger i början på november (urk)!

    12 kg är ju ingenting!!! Kommer du bli av med nästan på BB ;-). Vad skönt!!!

    SvaraRadera