fredag 22 juli 2011

Vart är världen på väg??

En bomb mitt i centrala Oslo... Det är inte så långt borta... Det är jäääkligt nära... =/ Javisst, det skedde ett bombdåd i Stockholm oxå för x antal månader sen, el något liknande, men eftersom det inte lyckades tog nog iaf inte jag det på så stort allvar... Det här känns bara... nä, jag vet inte! Som vanligt när det händer stora och hemska saker, så slutar jag att ta in efter ett tag... Likadant när Anna Lind mördades och 11:e september... Jag såg alla bilder, jag hörde vad alla sa, men jag tog inte in det... Jag antar att det är en skyddsmekanism...

Just nu önskar jag bara att världen återigen ska bli en trygg plats... Jag ska föda barn om en månad, och det känns ju inte direkt bra att sätta en ny människa till världen i det här kaoset... =/ Och tänk alla som förlorat någon närstående eller som befinner sig mitt i kaoset, vad ska de tänka och känna...?? Hur går man vidare??

Så mörkt och kallt det blev på jorden med ens...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar