måndag 4 juli 2011

50 dagar...

Ja, det är förhoppningsvis inte mer kvar av den här graviditeten... Jag hoppas på några dagars förkortning, men det är nog mera en önskan... Jag är trött, tung och bara allmänt less... När kommer den här euforiska känslan av att vara gravid?? Nä, jag vet, det är nog långt ifrån alla som upplever den känslan och jag har definitivt inte gjort det... Det häftiga är ju när man känner rörelser och inser att det faktiskt är något därinne som lever...

Imorron är sista ul:et och jag är så gräsligt sugen på att ta reda på vad det blir, men N vill inte... Men kolla kan man ju alltid göra ;-) Jag behöver ju inte tala om vad jag ser... OM jag ser... Vi ska inte ha vanliga barnmorskan imorron, fast å andra sidan så har hon inte gjort något av våra tre tidigare ul... Det första gjordes på gyn av Anders, det andra och tredje av Elisabeth och nu ska vi ha Gudrun. Om det är den Gudrun jag tror, så hade mamma henne när jag skulle komma. Det är lite häftigt :-)

Äntligen hämtat vagnen efter lite turer och strul fram och tillbaka, men nu står den i hallen iaf. Nu är det bara allt annat vi måste ha oxå... N kom på att skötbord hann han nog inte fixa före semestern, och jag sa att om han ska göra ett så får det bli prio ett efter semestern isf, så vi får väl se om vi köper ett iaf. Blir Ullared under semestern oxå. Ska bara komma överens om hur vi ska lägga upp boendet... Eller om vi bara kör över dagen. Det blir kanske lite jobbigt, men det får gå isf. Ähh, jag vet inte. Jag har föreslagit Scandic i Jönköping, men fick bara ett ljummet svar tillbaka. Han vill inte lägga massa pengar på hotell hit och dit, för vi behöver pengarna till annat, men å andra sidan handlar det inte om en massa tusenlappar direkt... Sen pratar han om att det ev finns billiga privatstugor runtom Ullared som han fick tips om, och visst, men då kan ju han kanske jobba lite för det isf...

Uhh... Jag är less ikväll, som sagt. Skulle fasen följt med K till hennes stuga igår. Varit ledig i början på veckan istället och flyttat ul:et... Men men, nu är det som det är...

Kamerasladden lyser fortf med sin frånvaro, och ärligt talat har jag inte letat så mycket efter den. Jobbar ju bara imorron med, och resten av veckan ska jag försöka ta tag i vårt hem och röja lite, så då kanske den kommer fram...

Nopp snopp, nu blir det sängen, tror jag. Hoppas på att få sova lika bra inatt som föregående, men nu är det ju svalare, så nu går det bättre. Vaknade faktiskt av mig själv strax före åtta i morse... Det är skönt.

Nej, sängen var det... Gnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar