lördag 9 juli 2011

Jag är rastlös!

Vet inte vad jag ska ta mig för... Har ägnat hela förmiddagen åt att rensa papper i pärmar och mala sönder, ända till pappermalaren blev för varm... Hoppas bara att det är det felet med den, annars har den gått hädan...

Fixat en pärm till alla barnpapper, det blir en del, försäkring, BVC, föräldragruppspapper, osv, men nu har alla de pappren en egen pärm och det är ordning på mitt skrivbord. Hoppas på att brorsan ska hjälpa oss att tapetsera på måndag kväll, så vi snart kan flytta tillbaka kontoret ner. Det ska bli skönt, det är trångt och varmt häruppe...

Rastlös ja... Jag känner en svag oro hela tiden och jag kan inte sätta fingret på det riktigt... Kanske handlar det lite om gårdagen, men det är inget jag kan göra åt, för det gäller inte mig, och sånt är inte kul, men jag brukar kunna stuva undan det ganska bra... Och jag tror att någon skulle hört av sig om något ändrat sig... Det är ingen fara, ingen som mår dåligt och ingen som är sjuk. Hur eller som, så får jag inte ihop mina tankar riktigt, det skevar lite. Fast det känns bra att ha fått ordning på alla papper.

Ytterligare en sak som jag gått och tänkt på löste sig igår, jag har inte vågat fråga, för jag har inte velat veta svaret, men allt var visst lugnt nu, så då kunde jag åtminstone släppa det.

För övrigt hade vi en jätteskön eftermiddag igår. En glad N som gick på semester igår, vi grillade, han drack öl och för en gångs skull satt vi ner och gjorde ingenting. Sen gick vi och hämtade min bil sm varit hos Geta Bildoktor. Den började pinka bensin i förrgår kväll när jag tankat, och så klart så är ju tanken paj... Det går inte att få tag på en ny förrän efter semestern, så nu har Geta och N tappat ut typ 30 l bensin, så nu läcker den inte iaf... Tyvärr så ska den besiktigas nästa måndag, men N ska slänga på en massa tektyl, så hoppas vi att den går igenom iaf. Annars får det väl bli ombesiktning på den... Tror iaf att vi sätter ut den på Blocket när vi fått ordning på det här. Den börjar strula liiite för mycket nu. Synd, för jag gillar min lilla Toya, men vad gör man? Hur el som så hamnade vi hos Geta och Marie halva kvällen igår. Pratade bebis och fikade och hade det allmänt trevligt :-) Kom inte hem förrän runt 22, och vi skulle bara gå dit och hämta bilen... Precis som vanligt, med andra ord ;-)

Hmm, helt plötsligt är jag inte så rastlös längre... Kanske för att jag fått ordning på mitt pappersliv, och för att vi inte kan måla just nu ändå, det är alldeles för varmt... Så jag tar nog min bok, mitt äpple och mitt vattenglas och sätter mig på altanen under markisen en stund. Så får det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar