onsdag 6 juli 2011

Första dagen...

... på resten av mitt liv... Nä, men idag är första semesterdagen, vilket jag ska fira med att städa och röja här hemma, ringa en massa samtal (gillar inte att prata i telefon, så jag har dragit mig för det...), tvätta, hämta ut ett gäng paket i A-rum och typ inte så mycket mer...

Ul:et igår gick bra. Allt ser bra ut, bebis är normalstor, jag mår bra, de testade bara blodsocker igår, men det låg bra och ingen koll på mitt något låga blodvärde från sist, så jag antar att det handlade om lite svullna fingrar som sköterskan trodde. Och jag fick godkänt på viktuppgången igen. "Är du nöjd med din viktuppgång", frågade bm. "... Nej", sa jag och skruvade lite på för det är ju det jag haft problem med hela tiden... "Du vägde in dig på 69 kg, och nu väger du 81, det är 12 kg upp, och man säger att en normal graviditet går du upp ca 13 kg, du ligger helt perfekt, du kommer se ut som innan graviditeten om du inte löper amok och lever på choklad sista veckorna..." Det är inget jag har tänkt göra, eftersom jag får halsbränna av söta och feta saker... Allt som är gott, skulle man kunna säga ;-)

Men nu blir det frukost här. Lite senare än tänkt, men men... Sen ska jag sätta igång med mina projekt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar