torsdag 28 juli 2011

Mysig dag!

Jag och K som jag jobbar med hade pratat lite löst om att hitta på något under hennes sista semestervecka, eftersom A, hennes man börjat jobba då. Så vi pratades vid i måndags kväll och bestämde att vi skulle ses igår. Vad vi skulle göra visste vi inte riktigt, mer än att jag skulle åka ner till henne, sen fick vi se. Jo, vi skulle åka och kolla på Gabrielverket i Timmernabben och äta lunch på Nabben (el vad restaurangen nu hette...) Vi var duktiga och bara tittade, inget handla, och sen kom K på att det kanske inte var så bra att äta på Nabben eftersom de har mest rökta fiskar och sånt och vad sjutton fick jag äta av det?? Jag har skitdålig koll på vad jag får äta och inte äta, men vi tog det säkra före det osäkra och struntade i det.

Så vi åkte till Kalmar istället. Lunchade på ett hak nere vid Baronen (kommer inte ihåg vad det hette) istället. Urgod potatisgratäng med fläskfilé :-) Sen ett varv på stan, trots att det var varmt som i en ugn, men vi försökte att inte klaga för det gjorde vi i vintras... ;-) Blev lite handlat till bebis, en velourdress på Lindex, för jag insåg i början på veckan att bodys och byxor och finns det rätt gott om, men nån munkjacka el lite tjockare tröja hade jag inte, och sen en mössa, något tunnare än de jag hittade i Ullared. Fanns tunnare hjälmar oxå, men bara i största bebisstorleken och den hade blivit för stor till att börja med. Jag visste med mig att det skulle finnas en Po.P nånstans i Kalmar, så jag drog med K för att leta, och vi hittade den faktiskt. Så det blev en mössa där med och en tröja till mig. Tänkte att jag kunde ha den efter förlossningen, men den funkar faktiskt nu med, urskön :-)

Sen blev det glass på Tokiga Ture, en stor godisaffär och mycket glassorter hade de oxå. Vi blev sittande där utanför en rätt bra stund. Skönt i skuggan. En latte och juice på Baronen innan vi bestämde oss för att åka ut till IKEA. K hade lovat att hjälpa mig att köpa en bebisbyrå, el iaf hjälpa mig att lyfta på den. Det blev en vit MALM och sen lite annat smått och gott, som handdukar, en fleecefilt till bebis, födelsedagspresent till moster, typ. Byrån var tung och K sa att det måste varit den tyngsta bebisbyrån jag kunde hitta ;-) Vi skulle kolla träningskläder till henne oxå, men när vi var klara på IKEA, sa hon bara att nu fick det vara nog. Det fick bli en korv och en glass men sen var det hemåt som gällde. Jag började vara rätt trött, så jag blev inte sååå ledsen för det faktiskt.

Kaffe och Pirri-lek på baksidan och jag blev kvar mycket längre än jag tänkt mig, men det var så himla skönt att sitta där, lagom varmt och skönt att sitta där i lugn och ro och prata. Hennes son kom förbi en sväng och jag blev kvar ett tag till, Pirri tyckte inte alls att jag skulle åka, så jag blev kvar lite till och rätt som var så var klockan 9, men då fick det vara nog, så då sa jag "hej" och åkte.

Jättemysig dag och jag fick världens goaste sms när jag kommit hem och messat att jag var hemma :-)

Idag är jag lite sliten i kroppen, men nu ska jag åka till A-rum och hämta mitt gardinpaket som kom igår och köpa något gott till lunch :-)

1 kommentar:

  1. Jag köpte första bebiskläderna igår när jag var inne på Lindex inne i stan. Kunde inte låta bli =)
    Vad köper du för färger till din? Jag stod och höll i starkt rosa par byxor o en rosa body till din bebis men jag lät bli till sist. Det finns ju kvar!!! Kram

    SvaraRadera