söndag 26 juni 2011

Lite mycket...

... har det varit nu på slutet, med planering av midsommarfest, föräldrautbildning, jobbkaos, mm... Inte har det funnits så himla mycket att blogga om heller...

Äntligen är vi i alla fall utflyttade från jobbet, och snart inflyttade på vårt provisoriska ställe. Jag har inte varit så involverad alls, iom att jag inte kommer tillbaka efter semestern. Tyckte det var bättre att de andra packade och grejade, så de hade nån koll på vad som kom med vart. Nu är det gjort iaf, och imorron startar vi i T-bo. Eller somliga gör iaf, jag har semester i två ev tre dagar. Eftersom jag inte fick nån hp alls, och faktiskt inte orkar ta fighten med dem, och eftersom den isf skulle vara avgjord runt mitten av semestern som tidigast, så skiter jag i det. Men hur el som, så kom jag på att jag har lite sparad semester kvar, så då tar jag ett par dagar den här veckan och ett par dagar nästa vecka, och så blir det ungefär halvtid som jag hade hoppats på att få jobba. Rektorn sa att jag ju kunde sjukskriva mig själv sista veckan, men det blir så tråkigt i lönekuvertet då, så jag gör så här istället... Nu ska jag bara komma ihåg att fylla i en blankett om tjänstledigt oxå, och så jag har lämnat lappen från fk vidare för ifyllning oxå, så det ska nog bli bra det här...

Bebis far runt som en tok därinne och jag tycker det är konstigt att magen inte konstant går i vågor... Som tur är sover den om nätterna iaf, annars skulle nog jag inte få mycket sömn...

Midsommar ja. Trevlig tillställning här hos oss på midsommarafton, med sillunch, jordgubbstårta, kubbspel och grillning. Trevligt sällskap och lagom för oss gravida i sällskapet. Var erbjudna att komma till två andra ställen, men då hade vi ju redan själv bestämt oss för att ordna kalas, mycket skönt, enligt mig.

Annars flyter det på. Jag ska till O-hamn imorron, K och jag ska hitta på något, klippa mig på tisdag, försöka få tag i linstid imorron fm (skönt att ha det fixat iaf några månader in i höst), försöka få tag i vår bankgubbe och höra oss för om olika saker med lånen, osv. Så visst, jag ska ha semester, men jag lär nog inte vara sysslolös... ;-)

Men nu ska jag rensa land på framsidan. Det regnar mycket och ogräset växer... Sen ska jag peta ner växterna jag fick av K i förra veckan och kanske rensa kryddland oxå, men först toan känner jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar