tisdag 7 juni 2011

Help... =/

Ämnet som jag nu kommer ta upp är ganska laddat, tror jag, och en del hyschande om... Eller jag vet inte, men de jag pratat med håller inte riktigt med mig och tycker nog jag är lite knäpp eller irrationell el nåt... Mer än min ena kollega (men hon förstår det mesta)... Vikt och graviditet! Jag tycker inte om det här! Jag vill inte gå upp i vikt, jag vill inte bli större! Jag skiter i att jag är gravid, och jag är medveten om att jag kanske trampar på ömma tår med det här, men jag mår inget bra alls av det här...!!!

De som ser mig säger att jag har så stor mage och att det är så långt kvar, och jag känner bara att jag vill spy på dem... =/

Jag äter nästan normalt nu, nästan inget extra, möjligen kvällstid om vi ätit tidig middag, och då knäckebröd el makrill el nåt liknande, godis ger mig för det mesta kväljningar, chips får jag halsbränna av och läsk likaså... alltså sällan några onyttigheter... Likadant med fet mat, alltså går pommes och pizza bort... Pizza åt vi i söndags och det var inte ens gott, och sen var halsbrännan där... Det är inte värt det...!

Jag vägde in mig på 69 kg, men vid graviditetens början vägde jag runt 66-67 kg. Nu väger jag strax över 79 kg och jag har aldrig i hela mitt liv vägt över 80 kg... Jag inser att jag kommer gå över den gränsen, men det känns fasen inte kul... alltså har jag gått upp nånstans mellan 10-13 kg... Jag är inte bekväm med det ett enda skit... Men jag fattar ju vilken väg det måste ta, jag har fortf lite mer än två månader kvar... Och just nu känns det som att jag är glad om jag stannar på under 20+... =/

Är jag helt knasig...?? Är ni fler därute...?? Förlåt, ni som är överviktiga och kämpar med det, det är inte er jag stör mig på eller är ute efter, det är jag som har problem med det här... Alla andra får tycka och tänka precis vad de vill och tycker ni det är oki att döma mig, så fine... Men det här är ett problem för mig, och jag vill gärna veta andras åsikter och tankar... Så nu vill jag faktiskt ha kommentarer... om nu nån läser... Ibland tvivlar jag...

Dessutom har två av året alla bebisar tittat ut i helgen, och det är inte utan att jag blir lite avis... Killar blev det, bägge två, och på nåt sätt fick det mig ännu mer övertygad om att den som finns i min mage är en tjej... Jag vet inte, men det är bara en känsla... Tänker nog fråga om könet när vi ska på ul 5 juli... Och sen kan jag ju inte hjälpa att jag funderar på att vad barnmorskan sa vid organkollen...

3 kommentarer:

  1. Som du nog vet så förstår jag dig. Med min tjej satte jag en "övre gräns" på +15 kg som jag spräckte med råge. De kilona rasade ganska fort då jag inte mådde så bra efter att jag fick henne, när hon var 3 mån vägde jag + 3kg, sen gick jag upp ca 2kg till efter amningen dock. Med min kille så gick jag inte upp lika mkt & var betydligt mindre, tänkte mer på vad jag åt & föröskte röra mig mer eftersom jag tyckt det var så jobbigt att vara så stor som jag var med tjejen, påfretsande för kropp, knän, hud & psyket. Kämpar nu för att gå ned alltihop igen (har ca 7 kg kvar nu) & det är inte lika lätt som det var att gå upp dem och kroppen är inte direkt som den en gång var, men snart så är jag i mål!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig. Jag vill inte heller upp i vikt men jag har tre månader kvar o lite lär jag lägga på mig.
    Jag har ju inte sett din mage än men lyssna inte på vad dem säger.
    Jag börjar också nyfiken på vad det är för kön. Men jag vet inte, har ju fram till o med vecka 32 på o bestämma mig om jag/vi vill veta vad det är. Ska på UL då igen!!!! Ha det bra!! Kram kram

    SvaraRadera
  3. Läste igenom min kommentar o den "peppar" väl kanske inte så mycket. Jag är inte bra på sånt. Men jag förstår som sagt att du tycker det är jobbigt. Det tycker jag också om detta med vikten. Men försök se de positivt, som jag gör. De kommer ju nått fint från det hela. Du vet ju varför du har din mage. Du kan ju inte göra nått åt vikten nu i alla fall, mer än o äta bra som du redan verkar göra just nu. Och röra på dig i den mån du orkar. (För min del blir det än o annan onyttighet ibland.) Jag ska ta tag i mina kilon efter graviditeten o amningen. Vi får väl peppa varandra sen =) Kram kram

    SvaraRadera