söndag 12 juni 2011

Arma huvud!

Det har bankat mest hela dagen i mitt huvud, känns som att någon dansar träskodans däruppe... Mest troligt är det väl vätskebrist det handlar om, men när jag inte gjort annat än suttit på altanen och läst och hinkat vatten hela dagen, hur fasen ska jag lyckas få i mig tillräckligt med vätska då...?? Nåja, det får bli en tidig kväll...

N åkte precis och jobbade, jag funderar på om jag ska fräscha upp mig lite med en dusch och sen försöka komma i säng i vettig tid... Har varit supertrött idag, vaknade inte förrän 10, somnade ute i stolen förut och förut låg jag och hundsov i soffan... Antar jag kommer vara överpigg när det väl är dags för sängen... Eller så slocknar jag som ett ljus där med...

Imorron är det dags för andra föräldrautbildningen. Jag kan väl inte döma det efter en gång, men ger det inte mer än förra gången, då är det ganska bortkastad tid... Kanske är det inte helt lätt med helt okända människor som har helt olika bakgrund och åsikt och ingen var sådär mycket för att öppna munnen och prata, vi kände mest på varandra... (Haha, hur lät det där?? Menar inte bokstavligt talat...) Det är ju vad vi vill prata om som det ska handla om, men jag tyckte det var knepigt... Jag har inte sådär väldigt mycket jag undrar över i det här läget, jag är intresserad av förlossningsbesöket och smärtinfon och dit ska vi på torsdag... Ger det inte mer imorron ska jag prata med N och höra vad han säger om sista träffen... Fast å andra sidan är det ju bara imorron och nästa måndag kvar... Kan väl lika gärna gå...

Jag är dundertrött på magen nu, oavsett om jag gått upp "lagom" mycket som sköterskan sa, och att skiten ska bort i höst, men jag har ju en översprallig unge därinne och sen några veckor tillbaka så ger den rätt så hårda kickar ifrån sig. Dessutom har den olaten för sig att spänna ut rumpan mot min mage och trycka så mycket det går utåt... Ajaj säger man då... Sista kontrollen i onsdags visade på en fullt normalstor bebis nu, till skillnad mot lite liten sist, men min bm sa att hon vänt på sig och hade huvudet uppåt och att hon fick ett bättre mått nu än när hon låg så långt ner, så kanske har den varit normalstor hela tiden... Enligt magen borde det vara en överstor unge därinne... tror fasen att nästan alla kilon sitter på magen... =/ (hade faktiskt tänkt lägga in en bild, men usb-sladden till kameran är ju spårlöst väck...)

Nåja, nu ska jag duscha, kolla kläder inför morgondagen (ska visst börja jobba kl 6 imorron...), prata lite med Elin på msn, messa K och sen softa en stund i soffan, det är Barnaby på Åttan :-)

1 kommentar: