söndag 5 juni 2011

Mysig dag...

... och helt underbart skön långledighet. Och bäst av allt är att det är en dag ledigt kvar :-)

Dessutom har vi varit liiite produktiva iaf. Började helgen med att skrapa och grundmåla garage, men sen gick luften ur mig lite, så det blev inte så mycket mera gjort. I fredags var vi förresten i Linköping hela dagen. Nu har vi en bebis-räser, en Emmaljunga, som ska hämtas om två veckor. Upptäckte att det var lite taskig tajming med barnvagnar just nu. Det kommer nya modeller i september, och det fanns ytterst lite modeller och färger att välja på, och eftersom vi var överens om färg och modell (kors i taket att vi inte tjafsar oss blå om något, allt för att övertyga den andre...), så valde vi att ta butiks-exet, bara det att de vill att vi hämtar den så fort som möjligt. Men det är ju ganska trevligt med Linköpingstripper, så inte mig emot :-)

Igår var vi hemma mest hela dagen, jag gjorde fasen ingenting, det var vaaarmt! Men jag klagar inte, för jag klagade på kylan hela vintern och värme och sol har jag fasen längtat efter, även om det kunde komma i måttliga doser... Men som sagt, jag klagar inte... Svärmor och en polare till N kom och fikade igår kväll, och vi satt ute länge. Sen var det snorhett inne, så jag har sovit som skit inatt... N hittade nåt spel till datorn, nåt National Geographic med resefrågor som vi satt och spelade halva natten, men jag var ändå vaken vid 5-tiden och sen har jag inte sovit jättemycket mer...

Jag och K, som jag jobbar med hade pratat lite löst om att hitta på något under helgen, ev Virums Älgpark och fika i Mörtfors, men vi bestämde inget. Iaf så mesade vi lite i onsdags, el hon ringde förresten och undrade om vi fortf var sugna, och jodå, vi hade ju inget sådär jätteplanerat mer än fredagen, så idag har vi varit runt på båda ställena. Sett älgar på nääära håll (jag vågade inte pussas med Harald... ;-)), ätit glass och ätit god fika i Mörtfors. Innan de åkte hem fikade vi rabarberpaj på altanen här hemma och kikade på korten vi tagit. En mysig dag :-)

Och imorron... Ja, vad är det för dag imorron??? Jo, det är Nationaldagen och... Tadaa!!! Lottis fyller år...! Så det blir firande mest hela dagen. Moster och kusin med sambo på dagen och familj, svärmor och svägerske-familj lite senare. Så ikväll ska jag göra mera rabarberpaj och när jag åker och hämtar kvällens middagspizzor, så ska jag köpa vaniljsås och lite mera glass.

En helt oki helg, eller mer än oki förresten, och jag har ingen lust alls att jobba på tisdag... bläää! Hoppas min hp går igenom för då jobbar jag bara tre veckor till... Jag vill sitta på altanen och slapp, läsa och bara vara... Det tycker jag att jag kan få... Fast det kanske bli en lång sommar på det viset...? Nä förresten, en sommar kan nog aldrig bli lång... ;-)

Men augusti kan det gärna få bli snart... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar