lördag 30 oktober 2010

Vardag!

Ja, det rullar på, kan man väl säga... Städade igår, tvättar idag, ska strax ställa mig och stryka. Försöker hålla undan i köket så bänken slipper svämma över att skitig disk hela tiden. Det går bättre med nya diskmaskinen faktiskt, den rymmer mer och har smartare utformning.

Jag fick ett ryck i onsdags och bakade bullar, det har inte hänt på jag vet inte när... Blev såna med saffran och vit choklad, de är supergoda :-) Gör väl en ny sats framemot advent, tror inte att jag kommer baka lussekatter nå mer när de andra är mycket godare...

Igår när jag duschat och fått på mig lite kläder, så kraschade jag i soffan och där låg jag mest hela kvällen. Sorry Jenny, att jag inte följde med till er, men jag var verkligen inget trevligt sällskap igår. Det får bli en annan gång, under lite mer ordnade former kanske, även om spontanträffar oxå är trevliga :-)

Från och med i onsdags så sprayar jag Suprecur tre gånger om dygnet. Än så länge känner jag inte av det nåt vidare, mer än att jag är rastlös till både kropp och själ, men det står inget om nån sån biverkning... Fast som du sa Elin, så finns det ju säkert såna som inte står med på packsedeln oxå, och alla påverkas vi väl olika... Sen är jag ju inte säker på att det är en biverkning heller. Det kan ju faktiskt vara vanlig uttråkning oxå. För just nu skulle jag behöva ha lite roliga saker att se fram emot. Ett par saker är inbokade, men bara preliminärt än. Sånt kan störa mig lite. Jag är en sån, eller rättare sagt, jag har blivit sån att jag oftast (jag säger oftast, för även solen har sina fläckar...) kan svara "ja" eller "nej" på en förfrågan eller liknande direkt, för för det mesta har jag koll på när vi är upptagna... Då kan jag störa ihjäl mig på de som ska sväva lite, för att sen glömma bort, för att komma nån vecka senare och säga att "nä, det går inte, för NN ringde igår och jag glömde bort att vi nästan bestämt, osv..." Så nu försöker jag har så lite förväntningar som möjligt om jag bestämmer med någon, eller frågar, för det är sällan eller aldrig säkert att det blir som jag tänkt... Fast en av grejerna som är preliminära tänker jag nog påminna om, för det vi har planerat kommer bli kanon, och det vill jag göra. Brukar inte påminna annars, men ibland så...

Suprecur ja, jag är skiträdd för att må lika taskigt som av Pergon, men än så länge känner jag inte av något sånt, och nu har jag ju ändå sprayat 2½ dygn, borde känna av, tycker jag. Fast vad vet jag, jag är ju rätt mycket novis på det här...

Jag måste prata med K om en grej som hon föreslog för ett tag sen... Jag vet inte om det var på skämt eller om hon menade allvar... Vi har pratat om det ett par gånger efter det, och jag har nog visat att jag faktiskt kan mena allvar med det, men att lite mera kunskap och fakta behövs, men vad hon tycker vet jag inte... Jag skulle vilja veta det. Jag hoppas hon hinner/orkar fika på måndag, för jag vill inte prata om det på jobbet.

Nej, om jag skulle ta tag i strykningen. Plockar högar med saker lite här och där, och snart ser det faktiskt ganska oki ut överallt. Bara strykhögen kvar uppe, tror jag, så det är väl bara att ta tag i den med då...

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna stenhårt för att det lyckas! Spännande!!!

    Blir så nyfiken på vad det är för planer du/ni smider. Har ju oxå gått lite i eget företags tankar, men inte kläckt den smartaste idén ännu =).

    Blev så "mätt" på omsorgsbiten efter mamma, vill ha in mer liv i mitt liv än de gamla i livets slutskede...

    Lycka till & Trevlig Helg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas det går bra med sprayandet. Ha det så bra!! Kram kram

    SvaraRadera