tisdag 12 oktober 2010

En dag till...

... och imorron har jag kortdag. Skönt att få gå hem 14. Då ska jag hem och tvätta och börja packa. Det mesta är klart, så det ska bara i väskan. Handlade det sista igår. Jag hinner på torsdag oxå om det skulle vara något som saknas, men tror att vi klarar oss.

Jag har fått låna en bok av K idag, med dikter. Tänkte den skulle få följa med på semestern, ska fråga henne om det är oki, men det tror jag nog. Dessutom ska jag läsa "Kalevala", Finlands nationalepos, eller vad det heter. Läste om den som någon annan hade skrivit och insåg att jag nog missat något här... Där ser man vad tråkiga svenskalärare kan förstöra... Jag har läst väldigt lite av t ex Fröding, Ferlin, m fl just för att jag var tvungen i skolan... Då var jag inte alls redo för dem, men idag tror jag att de kan tala till mig på ett annat sätt. Jag har ju hört om "Kalevala" flera gånger innan, men just den här texten fick mig lite fångad. Vi funderar på att läsa den samtidigt, jag och K. Kan vara lite intressant. Vi tänker rätt lika om andra saker...

Nu borde jag stoppa något i magen. Slutade 16:30, gick hem i tid för en gångs skull, åkte till A-rum och hämtade paket, hem, ut och gå, prata med K som precis skulle åka, gå till fabriken och vända (sen var mina fingrar blå, glömde vantarna), hem, åka till mor och far, färga håret på mamma, dricka kaffe och nu sitter jag här, och inser att jag borde ätit något för längesen...

Sen vill jag kräkas på mitt jobb, men det tänker jag göra i andra bloggen... Det är inte menat för andra ögon än mina, jag måste bara få det ur mig... Tänker dra en light-version för K imorron bitti... kanske.

Nej, mat var det...

1 kommentar:

  1. Hoppas det blir bra med ditt jobb snart. O njut av ledigheten nu när du åker på semester o ha det så jättebra. Jag är inte alls avis... näerå =) Kram Kram

    SvaraRadera