tisdag 5 oktober 2010

Snart åker vi!

Nästa fredag lyfter vi :-) Med andra ord: SNART SEMESTER!!! Men innan dess finns det lite att fixa med...

- Passen finns faktiskt, likaså de där korten man beställer från försäkringskassan om man skulle bli sjuk. För en gångs skull...

- Biljetterna är det inte vi som har hand om, så det hoppas jag är fixat...

- Resväskor inhandlade, men inte packade än... haha, nån måtta får det vara...

- Insåg förut att jag glömde köpa starkare solskyddsfaktor. Jag klarar mig med den vi har, men inte N...

- Bikini finns faktiskt oxå, i rätt storlek...

- Ett par Espritshorts kom hem från Ellos idag, mycket nice, det behövdes...

Egentligen ska jag nog bara gå igenom vad det är för kläder som ska med, hygien, hårtork, böcker och sen det vanliga, med mobil, pengar och sånt... Tror jag har koll på läget :-)

Men först ska det hända lite roliga grejer oxå... Som imorron då jag åker med K hem och vi ska simma, leka med Pirri (jag ska i alla fall), göra kräftsoppa och mysa, och på torsdag kommer A och L från gamla jobbet och fikar, ev skjuter vi på det till tisdag nästa vecka, men jag vill nog på tors även om jag får det lite tajt med tiden... Sen är det HEEELG med allt vad det innebär, och sen är det v 41 och det kommer säga "svisch" fram till fredag och sen... LEDIGT...!!!

Och idag kom våra nya vitvaror :-) Skönt att ha det ur världen, slippa hålla andan varje gång diskmaskinen körs och likaså för frysen att den ska ha tappat kylförmågan helt... En stor sten försvann från min mage där... Dessutom har vi en ekande stor kyl, den är knappt halvfull... Visserligen rensade jag duktigt inför det nya, men inte sååå mycket... Frysen finns det oxå utrymme i, men det hade det inte gjort om jag inte rensat... Lättare att hålla koll där nu i alla fall, med lådor att dra ut istället för luckor där man inget ser...

Nu hårtork, sen packa klart inför imorron. Ska vara på jobbet kl 7, så det måste vara fixat ikväll...

1 kommentar:

  1. Åh vad härligt för er att det inte är långt kvar:) Mamma är ju på Rhodos precis nu - inte ett dugg avundsjuk på er alla...
    Nettan och jag åker iaf till London på tisdag, så det är ju nått men inte värmen som skulle behövas nu.
    Hoppas ni får en kanon resa och sola lite åt mig också! Pussåkram från Kusin/Hanna

    SvaraRadera