torsdag 7 oktober 2010

Nyklippt!

Så ska det gå till! Jag ringde idag på eftermiddagen runt 16 till frisören, och fick en tid ikväll kl 19, så nu är slitna toppar ett minne blott. Dessutom tyckte hon att resten av håret såg jättebra ut :-) Behövde bara ta ett par centimeter och det är jag glad för, eftersom jag tänkt spara ut det... Blir nog mina kollegor K och B glada över oxå, eftersom den ena ska strypa mig med håret jag klippt av och den andra tänker hitta på något ändå värre isf... så jag får väl låta bli... "Men herregud", som B brukar säga, "den första bilden jag har av dig är det där långa tjocka håret som gick till midjan, det fattar du väl att du inte kan klippa dig...!!!" Nu har jag ju inte hår till midjan idag, långt därifrån och det är nog inte dit jag vill heller, men en bit till... Dessutom är det enklare med långt hår med tanke på allt självfall i det... Jag skulle bli korkskuvslockig i skallen annars...

Mysdag med K igår, som inte började så lysande, eftersom vi båda insåg att vi var tvungna att jobba över en timme... INTE vad vi tänkt, men har man kollegor som inte tänker, så... ja, vad gör man?? Ingen av oss kan med att lämna andra kollegor i sticket, även om vi inte ställt till saker och ting själva... Hur eller som, så kom vi iväg en timme senare än vi tänkt, hämta Pirri som ju bara är för go, hem till K, packa till henne, gå en kortprommis med Pirri, handla till soppan, iväg till badhuset, simma, hem, göra soppa, äta, se på film och stupa i säng typ... Intensiv dag, men mysig. Vi pratade ju himmelens massa under tiden oxå, och hon fick feedback på det hon skrivit. Jag hade skrivit ner det jag tänkt, och först förstod hon inte att det var jag som skrivit utan undrade vad det hade kommit ifrån, sen fattade hon ju och läste. Hon blev glad för orden, och med allt rätt, för hon är duktig. Mycket djupare än det jag har skrivit. Hon fick mitt usb-minne med nya grejer som är inspirerade från det hon skrivit, men vi hann inte kolla igår. Där finns en vision oxå, som ska bli himla intressant att se vad hon tycker om...

Hur eller som, så var det riktigt mysigt, även om det inte var riktigt lika mysigt i morse, när vi klev upp, kom inte i säng förr än kvart över tolv och skulle upp kl 6, men det visste vi ju, så vi får ju skylla oss själva... Men vi såg ju film och den var bra, så jag ville se färdigt... "Sover hon än", frågade A och kollade på mig med jämna mellanrum... Dels var det en av deras favvofilmer och sen hade jag sagt att jag ser inte på film mer än 5-10 min i taget, sen är jag sugen på att göra andra saker, typ läsa, eller sitta vid datorn, eller så somnar jag... Och jag hade sagt att risken var stor för sömnen med tanke på att det var fullt ös hela dagen... så någon fick gärna väcka mig om jag snarkade... Men jag somnade inte, för filmen var bra, "Little Miss Sunshine", som jag inte sett förut, lite kul, med roliga repliker :-) "Nästa gång du kommer ska vi se "Sunshine Cleaning", sa K. Ingen aning om ifall den är bra eller vad det är för film, men K och A säger att den är bra, så då är den säkert det :-)

Dessutom ska vi försöka komma iväg och simma några gånger i höst, har vi sagt. K ska köra vattengympa, men det känns inte riktigt som att jag kan köpa 12-gångerspolett i O-hamn, så många gånger kommer det inte bli, men typ den veckan som N jobbar kväll i alla fall kanske, och det blir väl en 4-5 före jul isf, så får vi se hur länge vi orkar, men det är lättare när man är två som peppar varann. Bäst igår var nog ändå att jag kunde ha min gamla baddräkt, den är 10 år, tror jag, om inte ändå mer, och jag har inte kunnat ha den på säkert 7 år, men nu så... :-) Och den sitter bra, lite tight i ryggen, men tillräckligt för att kunna andas och röra på sig :-)

Och jag jobbar bara FEM dagar till innan det är dags... :-)

Men nu dusch och imorron FREDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar