lördag 9 oktober 2010

Trädgårdsfix!

Nu är nästan trädgården fixad inför höst/vinter. Egentligen är det bara piff kvar, som att jag vill sätta lite ljung vid entrén och ljuslyktorna ska få ljus i sig. Lökarna är nersatta i jorden nu och rabatterna på framsidan ser oki ut för övrigt oxå... Skönt att få det fixat innan vi åker.

Tror de blir stan en sväng på måndag em, måste inhandla lite linsvätska och högre solskyddsfaktor, då tänkte jag köpa lite ljung och förhoppningsvis en silvergirlang till. Den från i somras sparade jag och satte i en av zinkhinkarna, det blev fint :-)

Sol och jättefint väder idag, riktigt skönt i luften, så nu är jag är klar med mina bestyr funderar jag på att sätta mig i solen på altanen och läsa en stund innan det är dags att fixa middag.

Så får det bli! Och så ska jag sluta fundera så himla mycket på en grej... Det blir ändå bara kaos i huvudet...! Så, stopp nu!

2 kommentarer:

  1. Har också tänkt köpa lite att plantera i krukor ute, får se om jag får tummen ur i veckan, det är så fint med höstplanteringar tycker jag =)

    SvaraRadera
  2. Ha det så bra när ni är iväg på semester.... Kram

    SvaraRadera